Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Fibromialgija


(stran 7 od 8)



DRUGE OBLIKE ZDRAVLJENJA

Poleg redne in ustrezne telesne aktivnosti lahko bolnik s fibromialgijo uporablja tudi druge fizioterapevtske pristope. V resnici je tak, večstranski pristop tudi bolj učinkovit pri lajšanju simptomov. Ena sama oblika redko prinaša vidnejše rezultate. Med drugimi oblikami zdravljenja Metka Čeplak priporoča predvsem terapijo z vlažno toploto, masažo, TENS, ultra zvok, ročno terapijo in laser. Nekatere si oglejmo pobliže.

Vlažna toplota

Vlažna toplota sprošča zategle mišice. Ker bolniki običajno čutijo bolečine po vsem telesu, je boljše kot obloge kar prhanje s toplo vodo. Enake koristi prinaša tudi topla kopel. Priporočljivo je bivanje v zdravilišču, kjer je voda v bazenih zelo topla, hkrati pa se bolnik s plavanjem tudi razgibava. Včasih je bolečina premočna in bolnik ne more plavati. V takem primeru naj na najbolj boleče dele polaga mokre tople obloge. Po nekaj minutah je treba obloge nadomestiti z novimi. Terapijo naj izvaja redno dvakrat na dan po dvajset minut. Mokra toplota bolečino ublaži za krajši čas.

Tens

je pri nas bolj malo znana metoda za lajšanje bolečin. To je kratica za transkutano električno živčno stimulacijo, napravo pa uporabljajo v fizikalni medicini za zdravljenje številnih vzrokov bolečine. Napravo si bolnik pritrdi na mesto izvora bolečine in jo uporablja daljši čas.

Masaža

Masaža je za bolnike s fibromialgijo zelo pomembna, saj sprošča mišice in duha ter s tem odpravlja stres. To je še zlasti pomembno, ker pod vplivom stresa mišice izločajo več kisline, ki povzroča še večjo otrdelost mišic in posledično močnejše bolečine. Če masažo izvaja usposobljen maser ali fizioterapevt, je to gotovo ena od najbolj priporočljivih metod za blaženje bolečine mišic in mehkih tkiv. Najboljša je ročna masaža, za domačo uporabo so primerni tudi električni masažni aparati.

Alternativne tehnike

V poštev pridejo tudi nekatere alternativne tehnike zdravljenja, zlasti kiropraktika. Ta je malo bolj podobna naši medicini. Kiropraktika je metoda zdravljenja brez zdravil, kjer z manipulacijo mišic in hrbtenice terapevt odpravlja bolečino. Kiropraktika je za bolnike s fibromialgijo vsekakor priporočljiva, vendar le, če med njo bolnik ne občuti nobene bolečine. Tudi nekatere druge oblike kitajske medicine lahko pripeljejo do izboljšanja, predvsem akupresura, akupunktura, šiatsu in tajči.

Trden spanec prežene utrujenost

Že pregovor pravi, da je dober spanec pol zdravja. A za dober spanec mora biti izpolnjenih veliko pogojev, predvsem pa ne smemo čutiti nobenih bolečin. Ne preseneča, da bolniki s fibromialgijo ne spijo dobro in se posledično prebujajo utrujeni, nenaspani, povrhu vsega tudi s hudo jutranjo okorelostjo udov, ki traja lahko tudi do uro in pol ali celo več. Zato morajo bolniki s fibromialgijo ležišču nameniti prav posebno pozornost. Danes je na voljo cel spekter sodobnih ležišč, ki se oblikujejo po telesu tako, da je enakomerno podprto. Primerne so tudi vodne postelje. Posteljnina naj bo iz naravnih materialov, ki prepuščajo vlago. Vrat mora biti pravilno podložen, da je hrbtenica v pravilni legi. Primerni so ortopedski vzglavniki.Med spanjem se človek obrne tudi do 40-krat, če pa spi na dobrem ležišču, se število obratov zniža tudi za štirikrat. Zanimivo je tudi tole: Ko so bolnikom s fibromialgijo merili EMG možganov med spanjem, so ugotovili, da so njihovi spalni ritmi takšni kot pri budnosti. Vsekakor je spodbuden podatek, da je omenjenih nepravilnosti manj pri bolnikih, ki so priporočene terapije in metode lajšanja bolečin in drugih simptomov vtkali v svoj vsakdanjik.

Aerobne dejavnosti so najbolj priporočljive

Za bolnike s fibromialgijo so najbolj priporočljive aerobne vaje. Najbolj dostopna in možna vsak dan in za vsakogar je gotovo hoja, ki je hkrati tudi najbolj fiziološko gibanje. Na začetku naj se bolnik vsak dan odpravi na kratek sprehod, ki ga postopoma podaljšuje. Če se le da, naj čim več krajših poti, ki jih sicer opravlja z avtom, nadomesti s hojo.
Enako koristni so tudi kolesarjenje, plavanje in ples. Vsi izboljšujejo splošno kondicijo in krepijo več mišičnih skupin hkrati.

Članek se nadaljuje »


Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd