Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Fibromialgija


(stran 6 od 8)



Tudi pravilno dihanje je pomembno

Pri fibromialgiji je zelo pomembno tudi dihanje. Kot pravi Metka Čeplak, je za bolnike s fibromialgičnim sindromom značilno, da dihajo samo z zgornjim delom pljuč. Pri tem uporabljajo samo pomožne dihalne mišice, njihovo telo pa je še bolj napeto. Zato je pri delu z bolniki velik poudarek na dihalnih vajah. Fizioterapevt vsakega bolnika nauči dihati s prepono. Pri tovrstnem dihanju je telo manj napeto, zaradi globljega dihanja pa bolnik dobi več kisika, ki telesu dovaja med drugim tudi energijo. Prav to, česar bolnikom s fibromialgijo kronično primanjkuje. Pravilno dihanje je enostavno samo v teoriji, v praksi pa terja veliko treninga. Sogovornica vsem bolnikom s fibromialgijo priporoča, da dihalne vaje ponavljajo večkrat čez dan po nekaj minut. Tako dihanje s prepono postane samoumevno in nanj sčasoma ni treba več misliti. Pravilno dihanje ima mnogotere koristne učinke, saj poleg dovajanja kisika tudi masira nekatere organe, izboljša čistost misli in koncentracijo ter zmanjšuje tesnobo in stres, ki sta prav tako redna spremljevalca fibromialgičnega sindroma.

Ponavljanje boli

Nedvomno drži, da telesna dejavnost bolnikom s fibromialgijo zelo koristi. Fizioterapevti in zdravniki se strinjajo, da bi se morali bolniki s kroničnim bolečinskim sindromom še zlasti redno gibati, četudi se morajo v to prisiliti. Vendar hkrati tudi drži, da ni primerna čisto vsaka telesna dejavnost. Metka Čeplak opozarja predvsem na nevarnost, ki se skriva v nekaterih ponavljajočih se vsakodnevnih dejavnostih, kot so, denimo, pomivanje oken, čiščenje tal, pomivanje posode, likanje, kidanje snega in podobno, saj tovrstna opravila bolnikom s fibromialgijo škodijo in povečujejo bolečino.Za vse bolnike s fibromialgijo velja, da jim telesna vadba koristi, vendar mora biti ustrezno izbrana, ne pretirana, bolnik pa jo mora izvajati s predhodno ogretimi mišicami. Brez škode lahko bolnik opravi od šest do sedem ponovitev. Če so mišice neogrete ali utrujene, je tudi to lahko preveč in ima nasprotni učinek.

Pravilna drža je zelo pomembna

Sogovornica opozarja, da se morajo bolniki naučiti, kako pravilno držijo telo med opravljanjem vsakodnevnih dejavnosti. Napačna drža telesa namreč povzroča nastanek bolečine in napetosti, to stanje seveda še poslabša in sklene začarani krog. Ena najpogostejših napak je pripogibanje v pasu, namesto v kolenih ter dvigovanje bremen z močjo hrbta, ne z nogama. To sčasoma povzroči hude bolečine v križu, ki so izrazite zlasti ponoči in zjutraj, ko je že sicer prisotna jutranja okorelost.
Članek se nadaljuje »


Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd