Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Premagajte slabokrvnost

Vsak dan pojejte nekaj mandljev, indijskih oreščkov, pinjol in lešnikov.
Vsak dan pojejte nekaj mandljev, indijskih oreščkov, pinjol in lešnikov. (Foto: Diana Anđelić)

Slabokrvnost je težava, ki pesti številne ljudi, najpogosteje pa se izraža kot nenehna zaspanost, pomanjkanje energije, šibkost, utrujenost, včasih tudi krhkost las in nohtov. Zaradi slabokrvnosti lahko nastopita celo depresija in izguba volje do življenja. Preberite, kako si lahko pri slabokrvnosti pomagate sami.
Med najpogostejše vzroke za slabokrvnost sodi pomanjkanje železa v krvi, ki je ključen za nastajanje rdečih krvnih telesc in hemoglobina. Za dobro kri so pomembni tudi nekateri vitamini (A, betakaroten C, B12, B2, B6) in minerali (baker). Včasih slabokrvnost povzročijo pogoste ali obilne krvavitve, nastopi pa lahko tudi med nosečnostjo, v zgodnji mladosti med intenzivno rastjo in prinekaterih bolezenskih stanjih.

Kaj naj bo na jedilniku?

  • Vsak dan pojejte nekaj mandljev, indijskih oreščkov, pinjol in lešnikov.
  • Hrano izdatno začinite s timijanom in drobnjakom.
  • Veliko železa vsebujejo svinjska in goveja jetra ter govedina.
  • Začnite uživati pšenične kalčke. Lahko jih kupite v trgovinah ali pa jih začnete kaliti kar sami.
  • V prehrano vključite sezam, ki poleg železa vsebuje velike količine kalcija. Sezam lahko neopazno zaužijete, če ga posujete po solati, dodajate pa ga lahko tudi juham, omakam in testeninam. Dober vir železa so bučna, sončnična in lanena semena.
  • Uživajte veliko stročnic, predvsem fižola, leče in čičerke.
  • Jejte tofu ter izdelke iz soje in sojine moke, vendar poskrbite, da so toplotno obdelani.
  • Kakovosten vir železa je temno zelena listnata zelenjava, ki si jo privoščite čim večkrat, sploh če imate to srečo, da je z domačega vrta.
  • Železo in baker vsebuje kakovostna temna čokolada z visoko vsebnostjo kakava, vendar z njo ne gre pretiravati.
  • Dober vir železa je suho sadje (slive, fige, marelice in rozine). Privoščite si jih samostojno, kot zdrav sladek prigrizek, ali pa jih vmešajte v sadno solato.
  • Redno si privoščite sardine.
  • Namesto po kruhu in drugih pekovskih izdelkih iz bele moke raje segajte po polnozrnatih različicah.
  • V kuhinjo vpeljite proso. Skuhajte ga v vodi in ga pripravite kot kašo z veliko zelenjave, ki spominja na rižoto.
  • Uživajte morske sadeže, zlasti školjke. Izdatne količine železa vsebujejo ostrige.

Katerim živilom se je potrebno izogibati?

Na vsrkavanje železa v kri slabo vplivajo mleko in mlečni izdelki (sir, skuta, smetana …), tanin v pravem čaju, kofein v kavi, fosfati v mesnih izdelkih, industrijskih prigrizkih in umetnih pijačah in fitati iz otrobov in surove soje, saj ovirajo vsrkavanje hranilnih snovi. Poskrbite, da jih ne uživate sočasno s hrano, bogato z železom.

Prehranski dodatki

  • Pomagate si lahko tudi z železovimi preparati v obliki tablet ali sirupa – za več informacij povprašajte farmacevta.
  • Priporočljivo je jemanje kapsul z vitaminom B12, saj ta vitamin prispeva k tvorbi eritrocitov.
  • Začnite uživati alge, še posebno spirulino in klorelo, saj vsebujeta velike količine železa, ki se zaradi njune sestave zlahka vsrka v kri.

Vitamin C za vsrkavanje železa

Pomembno je, da našteto hrano in prehranske dodatke vedno uživate skupaj s sadjem in zelenjavo, ki je bogata z vitaminom C, saj izboljšuje in pospešuje vsrkavanje železa v kri. Načrtno uživajte tudi več vitamina A (jajčni rumenjak, jetra, sadje in zelenjava intenzivnih barv, predvsem rumene in temnozelene) ter riboflavina (B2 iz kvasa in rib).

Krepčilni čaj

Pripravite si čaj iz koprive, navadne plahtice, lakote in gladišnika, ki jih zmešajte v enakih delih. Eno do dve žlici mešanice poparite s četrt litra vrele vode in po 10 minutah precedite. Pijte tudi čaj iz kolmeža, ki ga čez noč namakajte v hladni vodi, nato pa ga segrejte in precedite. Popijte do šest požirkov na dan. Poskusite lahko s čajem iz mešanice preslice, jesenske rese, islandskega lišaja, mrtve koprive, ptičje dresni, žitnega zebrata in materine dušice. Pijte ga tri do štiri tedne, in sicer po trikrat na dan.



Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

slabokrvnost , železo , koristni nasveti

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.