9 trikov proti prazničnim prebavnim težavam

(Foto: Diana Anđelić)

Med prazniki pogosto pretiravamo spregrehami, in tako se nam zlahka primeri, da nas doletijo želodčne ali prebavne težave. Kako jih preprečimo?

1. Na praznovanja se nikoli ne odpravite lačni: zaradi večernega praznovanja se ne odpovedujte dnevnim obrokom. Pripravite si lahke, manj kalorične obroke; ne izpustite jih in ne stradajte do večera.

2. Izogibajte se predelanim ogljikovim hidratom in maščobam:kalorična živila uživajte v manjših količinah in si privoščite več zelenjave in solat. Če boste pojedli preveč predelanih ogljikovih hidratov (keksi, torte, pite …), vas utegne doleteti napihnjenost.

3. Recite NE slani hrani: tudi zaradi preslane hrane lahko pride do napihnjenosti, ki jo povzroči zastajanje vode. Ne pretiravajte z narezki in s konzerviranimi živili.

4. Jejte počasi in uživajte v okusih: med prazniki se popolnoma sprostite ter se osredotočite na druženje in prijetne trenutke. Uživajte v okusih, hrano pa temeljito prežvečite, saj bo tako v ustih nastajalo več sline, v kateri so dobri prebavni encimi. Tako boste pojedli manj in tudi hitreje se boste nasitili.

5. Izogibajte se gaziranim pijačam, med obroki pa ne pijte: tekočina razredči prebavne sokove in encime in s tem podaljša prebavljanje hrane.

6. Pazljivo z alkoholom: tudi alkohol povzroča nevšečnosti, zato ga pijte v zmernih količinah. Zabavo začnite in sklenite s kozarcem vode. Nikoli ne pijte na prazen želodec, saj se bo alkohol absorbiral v manj kot petih minutah, to pa bo povzročilo še večjo lakoto in slabši nadzor nad količino zaužite hrane.

7. Po obroku ne uživajte sadja: sadje hitro fermentira in povzroči neželene vetrove.

8. Poskrbite za telesno dejavnost: v času zabav in skušnjav povečajte telesno dejavnost: vsak dan se sprehodite v naravi ali pa se posvetite kardiovadbi. Pomembno je, da se ne prepustite celodnevnemu lenarjenju in hranjenju.

9. Daleč od oči, daleč od skušnjav: če je le možno, pojejte, kar si boste naložili na krožnik, po jedi pa se umaknite v drug prostor. Pripravljeno hrano razdelite med povabljene in pospravite morebitne zaloge, ki bi jih uživali še dan ali dva po praznovanju.



Marjan Berginc

Marjan Berginc dr. med. spec. družinske medicine

Boštjan Kersnič

Boštjan Kersnič dr. med. spec. nefrolog

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki