Kako odpravite grizenje nohtov

  • UR
  • ponedeljek, 30. avgust 2010
(Foto: Diana Anđelić)

Odraščajoči brat mojega prijatelja ima grdo navado – grize si nohte. Ko sem ga opazovala, kako si vneto krajša nohte, tako zelo, da so ga boleli prsti in mu je tekla kri, sem se odločila, da raziščem, kako bi mu lahko pomagala. Ker je to pogosta razvada, je nastal ta članek, ki utegne biti v pomoč številnim grizljalcem nohtov.

Nevarnost okužb

Grizenje nohtov ali s tujko onkofagija običajno spremlja tudi grizenje obnohtne kožice, nežnega mehkega tkiva, ki je zelo občutljivo in se hitro poškoduje. Pri tem pa ne gre le za grdo navado, saj utegne imeti tudi neželene zdravstvene posledice. Z grizenjem nohtov si namreč lahko povzročimo bolečino in celo manjše ranice. Če to počnemo pogosto, se utegne na nohtu in v ustni votlini razviti okužba. Pod nohti namreč živi veliko bakterij, ki jih z grizenjem prenašamo v ustno votlino. In ne pozabite, da je vlažna koža dovzetnejša za glivične okužbe. Poleg tega lahko dolgotrajno grizenje nohtov spremeni rast nohta in povzroči njegovo deformacijo.

So res tako okusni?

Seveda nohti niso okusni in nimajo posebne hranilne vrednosti, da bi bil to lahko vzrok za grizenje. Nekateri ljudje nohte grizejo povsem nezavedno, samodejno, kot da bi bili v nekakšnem transu. Grizenje nohtov lahko spremlja kako drugo dejavnost, denimo branje, gledanje televizije, učenje, telefoniranje … Nekateri to počnejo namerno; to je njihova "samostojna dejavnost". Spet drugi nohte grizejo iz dolgočasja. Največkrat pa ljudje grizejo nohte zato, da bi zadovoljili kako težnjo ali potrebo. Grizenje nohtov lahko povzroča ugodje, sprošča in odpravlja napetost, zato ga je tudi tako težko opustiti.

V nadaljevanju prinašamo deset nasvetov, ki vam utegnejo biti v pomoč:

1. Opazovanje
Prvi korak je poznavanje sebe in svoje navade. Opazujte se, kdaj grizete nohte in kako se pri tem počutite, ter ugotovite, zakaj to počnete.

2. Vizualizacija
Predstavljajte si lepe, dolge in zdrave nohte. Začnite s tem, da zaščitite en sam noht. Če vam uspe zaščititi enega, naj bo to motivacija za naprej. V svojo bližino pritrdite listke z opominom, da dlani ne smete približati ustom. Izrežite si sliko nohtov, kakršne bi želeli imeti, pred seboj pa imejte tudi sliko svojih najbolj poškodovanih nohtov – takšnih, kakršnih nočete več imeti.

3. Dihajte
Ko enkrat prepoznate sprožilce za grizenje nohtov, usmerite vse svoje sile v boj proti temu vzroku. Če je krivec stres, se proti stresu borite s tehnikami sproščanja, telovadbo, več spanja, manj delovnih obremenitev … Če je razlog splošna napetost, si zadajte, da se boste naučili drugih načinov, kako obvladati živce. Veliko ljudi uporablja hitro in preprosto vajo dihanja, s katero se pomirijo in laže preživijo dan.
Članek se nadaljuje »


Zdravka Koman Mežek

Zdravka Koman Mežek dr. med. spec. ginekologije

Nevio Medved

Nevio Medved dr. med. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki