Kako izbrati pravo ležišče?

  • T.ko
  • četrtek, 05. avgust 2010
(Foto: Jupiterimages)

Spanje je zakon

Dragocenosti spanja, po katerem se zbudimo naspani in spočiti, se pogosto zavemo šele takrat, ko zdravega spanca ni več. Nespečnost, pogosto premetavanje, bolečine v hrbtenici, občutek “polomljenosti” po spanju … so lahko posledica starega, izrabljenega ležišča – in takrat je čas za pomembno spremembo v naši spalnici: nakup novega.

Izbira pravega ležišča ni tako zahtevna. Ker sami sebe najbolje poznamo, tudi najbolje vemo, kaj nam ustreza ter s kakšnimi zahtevami ali omejitvami se soočamo. Upoštevati moramo le nekaj nasvetov.

Velikost ležišča

Odločimo se za ležišče, ki naj bo vsaj 20 cm daljše od nas. Priporočena širina za nemoteno spanje za eno osebo je 90 cm. Če imamo premalo prostora, lahko s premetavanjem in dotikanjem nehote zbujamo partnerja ali zaradi občutka utesnjenosti slabše spimo. Pred nakupom ležišča premerimo posteljni okvir, da se ne zmotimo v širini ali dolžini postelje.

Spalni položaj in čvrstost ležišča

Spalni položaj določa, s katerim delom telesa se pretežno dotikamo spalne površine oz. s katerim delom najbolj obremenjujemo ležišče. Če večino noči prespimo na hrbtu, potem je naša teža bolj enakomerno razporejena po večji površini in je za nas bo bolj ustrezno čvrstejše ležišče. Tudi hrbtenica potrebuje več opore, da je v pravilnem, naravnem položaju. Tisti, ki raje spimo na strani, bolj obremenjujemo ramena ter boke. V tem primeru niso priporočljiva trša ležišča, saj na točkah največjega pritiska oslabijo kroženje krvi, kar pa vodi v prebujanje in premetavanje. Primerno ležišče bo nekoliko mehkejše, a še vedno z ustrezno podporo, ki se prilagaja oblikam telesa. Če smo navajeni spati na trebuhu, si zagotovimo ležišče, ki se dobro odziva na obliko telesa in razporeditev teže. Optimalna je kombinacija čvrstega jedra in mehkejše zgornje plasti – tako poskrbimo, da se hrbtenica ne zvija in ima ustrezno podporo, hkrati pa mehkejša zgornja plast zagotavlja več udobja za sklepe ter mišice.

Cena

Ljudje velikokrat namenimo večji znesek za posteljni okvir kot za samo ležišče. A zavedajmo se, da na kakovost spanja ne bo toliko vplivala lepota naše postelje kot spalna podlaga. Ležišče je dolgoročna investicija v naše zdravje, zato cena ne sme biti edino vodilo. Smotrno pa je narediti primerjavo med različnimi ponudniki, saj se lahko cena primerljivih ležišč razlikuje za več sto evrov. Če sami težko sprejmemo odločitev, kaj je za nas najbolj primerno, naj nam pomaga prodajalec-svetovalec. Večino ležišč lahko pred nakupom tudi testiramo v prodajnem salonu, boljša pa celo doma.


Odpravite tudi nevšečnosti

Marsikdo težko zaspi ali se težko prebuja, ker mu je na ležišču vroče in se poti. V tem primeru moramo izbrati ležišče z ustrezno celično strukturo, ki omogoča kroženje zraka. Predpogoj zračnosti sta ustrezna letvena podlaga in posteljni okvir, ki ne sega do tal. Če je le mogoče, naj ima naše ležišče prevleko, ki so ji dodana posebna vlakna. Ta uravnavajo temperaturo in tako preprečujejo potenje. Alergiji na pršice se lahko izognemo tako, da izberemo ležišče z jedrom iz antialergijskih in antibakterijskih materialov in s prevleko, ki je impregnirana z zaščito pred pršicami, glivicami in bakterijami. Zaradi neprimernega ležišča se pogosto pojavijo bolečine v hrbtenici, ki jih lahko odpravita čvrsto ležišče in spanje na hrbtu.

  • Za otroke je priporočljivo spanje na nekoliko bolj čvrstih ležiščih, ki zagotavljajo več podpore in s tem omogočijo normalen razvoj hrbtenice. Prav tako naj imajo otroška ležišča antialergijske ter antibakterijske zaščite za bolj mirno in zdravo spanje.
  • Za starejše ljudi so priporočljiva mehkejša ležišča, ki preprečijo pretiran protipritisk na sklepe ter druge problematične dele telesa. Prav tako omogočijo boljše kroženje krvi.
  • Ker ženske v višjih mesecih nosečnosti spijo le še na boku, so za nosečnice bolj priporočljiva mehkejša ležišča, ki ublažijo točke pritiska in nudijo več udobja.