Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kako si lahko z EFT pomagamo pri odvajanju od kajenja

Proč s čustveno navlako!

Tokrat si bomo nekoliko podrobneje ogledali, kako si lahko z EFT pomagamo pri odvajanju od kajenja. Zanimivo je, da je veliko kadilcev podprlo sprejetje protikadilskega zakona, saj so potrebovali zunanji dražljaj za to, da bi se odvadili, a tudi zaradi potlačenih občutkov krivde, da s svojo odvisnostjo zastrupljajo nekadilce. Če denarnega prihranka, ki bi ga prinesla opustitev kajenja, niti ne omenjam. Vsi kadilci govorijo, da so psihično in/ali fizično zasvojeni, vendar ne razmišljajo, kaj to pravzaprav pomeni. Ne da bi se spuščali v znanstveno razlago, lahko rečemo, da dolgoletna odvisnost pomeni spremenjene fiziološke in nevrološke procese.
Ko pride dim v telo, se mora telo nanj najprej odzvati in ga procesirati (telo s kašljanjem poskuša iztisniti nanose v pljučnih mehurčkih). Sočasno se ustvarjajo nevrološke povezave (kajenje nam povzroča ugodje, zato si ga želimo večkrat ponoviti). Sčasoma izgubimo nadzor, kaditi moramo, ne glede na posledice, to pa povzroči nove telesne in duševne zaplete. Vse to in še več moramo razumeti, če hočemo biti učinkoviti pri odvajanju.

Ne bom več kadila!

Tokrat si bomo nekoliko podrobneje ogledali, kako si lahko z EFT pomagamo pri odvajanju od kajenja. Zanimivo je, da je veliko kadilcev podprlo sprejetje protikadilskega zakona, saj so potrebovali zunanji dražljaj za to, da bi se odvadili, a tudi zaradi potlačenih občutkov krivde, da s svojo odvisnostjo zastrupljajo nekadilce. Če denarnega prihranka, ki bi ga prinesla opustitev kajenja, niti ne omenjam.

Vsi kadilci govorijo, da so psihično in/ali fizično zasvojeni, vendar ne razmišljajo, kaj to pravzaprav pomeni. Ne da bi se spuščali v znanstveno razlago, lahko rečemo, da dolgoletna odvisnost pomeni spremenjene fiziološke in nevrološke procese. Ko pride dim v telo, se mora telo nanj najprej odzvati in ga procesirati (telo s kašljanjem poskuša iztisniti nanose v pljučnih mehurčkih). Sočasno se ustvarjajo nevrološke povezave (kajenje nam povzroča ugodje, zato si ga želimo večkrat ponoviti). Sčasoma izgubimo nadzor, kaditi moramo, ne glede na posledice, to pa povzroči nove telesne in duševne zaplete. Vse to in še več moramo razumeti, če hočemo biti učinkoviti pri odvajanju.

Čustveni vzroki za kajenje?

Večina kadilcev (več kot 80 odstotkov) je dolgoročno neuspešnih pri odvajanju, ker se tega loti le delno. Tako prenehajo kaditi, ne da bi se lotili čustvenih vzrokov za kajenje (navadno obstaja dobro skrit jedrni vzrok), ne ukvarjajo se s povezavami (cigareta najbolj diši ob kavici) in z abstinenčnimi težavami (kajenje zamenjajo s prenajedanjem, ne zdržijo itn.). Abstinenčne težave so zahtevne, ker se poruši psihofizično ravnotežje, ki smo ga ustvarili s kajenjem, a tudi blažilnika čustvenih težav nimamo več. Zato nastopijo telesni simptomi (slabost, glavoboli …) in duševni simptomi (napetost, tesnoba, razdražljivost …).

EFT je čudovito orodje. Predstavljajte si orodje, ki bi »znalo« zabijati žeblje, vrtati luknje, žagati, pleskati, pospravljati … No, EFT je natanko to. Z eno tehniko lahko delujemo na vsa zgoraj omenjena področja.(z enominutnim EFT spremenimo povezavo napetost-cigareta v napetost-sproščanje). Obstaja en sam pogoj: da nam to orodje ne leži na polici, računalniku ali glavi. Vzeti ga je treba v roke.

Torej na delo!

Pokazala vam bom, kako delamo EFT pri odvajanju od kajenja. Na skupinah za odvajanje od kajenja se s tem ukvarjamo bolj poglobljeno. Lotimo se zgodovine kajenja (ta je vtsinjena v možgane), čustvene osnove, abstinenčne krize, asociativnih povezav … Med postopkom delamo sprostitvene vaje, da vzpostavimo pozitivno fiziologijo, ki pomaga utrjevati novo vedenje.
Na tem mestu lahko prikažem samo zelo poenostavljen in skrajšan postopek, vendar kadilce vabim, naj poskusijo sami in pošljejo komentarje.

 Koraki.
1. Vzemite v roko cigareto, jo posvaljkajte, povohajte in svojo nujo, da bi jo takoj prižgali, ocenite z oceno od 1 do 10. Medtem masirajte bolečo točko ali karate točko.
2. Trepljajte se po vseh točkah in na glas govorite: »Čeprav hočem takoj prižgati, se imam rad/a in se sprejemam.(upam, da imate še vedno pri sebi zadnji dve številki Vive, v katerih je razlaga postopka). Nekajkrat ponovite.
3. Spet se trepljajte po vseh točkah in recite: Ne kadim več! (To je eden od redkih primerov, ko uporabimo nikalnico, da bi izmerili neugodje, ki nam ga povzroča ta stavek). Izmerite neugodje z oceno od 1 do 10. Kako bi poimenovali to neugodje (strah, slabost …)?
4. Trepljajte se po vseh točkah in recite: »Kljub temu strahu se imam rad/a in se sprejemam.«
5. Ponavljajte točki 2 in 4 toliko časa, da napetost nekoliko popusti.
6. Ponovite, le da tokrat rečete: »Kljub ostanku napetosti se sprejemam in se imam rad/a.« Da vam ne bo dolgčas, drugi del stavka spreminjajte: »sem odločena«, »zmorem« in podobno.
7. Ko se želja še bolj zmanjša, si recite (in se medtem seveda trepljajte): »Odločam se za osvoboditev izpod cigaret«, »Odločam se za zdravo življenje v vseh pogledih« ali »Obvladujem strese in stiske« ipd., ne pa »Odločam se, da ne bom več kadila« (V stavku so omenjeni prepoved, kajenje, prihodnji čas, vse to pa ima še vedno povezave v možganih in bi delovalo v nasprotni smeri.)
8. S trepljanjem po vrhu glave utrdite odločitev: »Živim zdravo, zdrava sem!«
9. Vsak večer pred spanjem si v mislih oblikujte svoj prostor pod soncem, v naravi, in si ga natančno predstavljajte (barve, vonji, temperatura, zvoki, rastline, živali). Sprehajajte se po tem prostoru, vizualizirajte sebe, zdrave, gibke in polne energije, kako uživate v sprehodu (in še pomislite ne na cigareto).

21 dni

Ta postopek morate opravljati vsaj 21 dni, kajti možgani potrebujejo toliko časa, da se novo vedenje vtisne, avtomatizira..Verjetno boste prenehali kaditi že prej, vendar vajo vseeno opravljajte toliko časa (po 20 minut na dan, lahko tudi vsakič, ko vas zagrabi želja po cigareti). Do izida nove številke Vive imate ravno dovolj časa, da vam bomo lahko odgovorili na vaša vprašanja in komentarje. Vaje delajte umirjeni in z veseljem, saj bodo v vaše življenje prinesle veliko dobrega. 

Srečno!


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

zasvojenost , kajenje , odvajanje , eft , protikadilski zakon

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.