Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

11 nasvetov za dober limfni sistem

Tudi redna telesna vadba omogoča limfnemu sistemu, da nemoteno deluje, raztezne vaje in aerobna vadba so zelo dobrodošli ter še posebej joga.
Tudi redna telesna vadba omogoča limfnemu sistemu, da nemoteno deluje, raztezne vaje in aerobna vadba so zelo dobrodošli ter še posebej joga. (Foto: Shutterstock)

Limfni sistem je zadolžen za čiščenje telesa. Prepogosto pozabimo na njegovo vlogo, zato si poglejmo, kako lahko spodbudimo njegovo delovanje.
Limfni sistem predstavlja del našega imunskega sistema. Sestavljajo ga limfna tekočina, limfni vozli, vranica, timus (priželjc), mandlji in kostna sredica. Limfo lahko opišemo kot prosojno rumenkasto tekočino, ki po limfnih kapilarah in žilah do bezgavk prenaša odpadne snovi. V bezgavkah se limfna tekočina prefiltrira, očiščena tekočina pa se nato preko desnega in prsnega mezgovoda vrača nazaj v krvni obtok. Odtok limfe za svoje delovanje nima nobenega »pogonskega« sistema, spodbuja ga predvsem delovanje skeletnih mišic, pri premikanju pomagata tudi dihanje in ritmično krčenje krvnih žil.

Tudi mi s svojimi ukrepi skrbimo za njegovo delovanje, tako s prehrano kot z gibanjem. Slaba prehrana, sedeč življenjski slog ali velika izpostavljenost strupom lahko povzročijo zastajanje odpadnih snovi v naši limfni tekočini, kar se lahko kaže tudi z zatekanjem. Kako mu pomagati?

1. Globoko dihajte: naše telo vsebuje kar trikrat več limfe kot krvi, a ne obstaja noben organ, ki bi skrbel za črpanje limfne tekočine. Delovanje limfnega sistema je odvisno tudi od tega, kako dihamo. Pljuča namreč delujejo kot meh in masirajo prsni mezgovod. Limfa potuje iz trebušne votline skozi prsni koš in proti vratu. Če dihamo globlje, pomagamo odstranjevati neželene toksine iz telesa.

2. Pomaga tudi gibanje: ali še natančneje sproščanje in krčenje mišic in sklepov. Kroženje limfne tekočine spodbudimo tako denimo s skakanjem na trampolinu za 10 do 30 minut, z izvajanjem poskokov … Tudi redna telesna vadba omogoča limfnemu sistemu, da nemoteno deluje, raztezne vaje in aerobna vadba so zelo dobrodošli ter še posebej joga.

3. Prehranjujte se s čim več svežega sadja in zelenjave: še posebej koristijo tiste vrste sadja in zelenjave, ki naravno vsebujejo številne encime, ki pomagajo telesu odstranjevati odpadne snovi. Poleg tega tudi pomagajo hidrirati telo, s čimer omogočajo lažjo pot prebavnim tekočinam do limfnih vozlov. Zelenolistna zelenjava naj bo čim pogosteje na vašem krožniku, saj vsebuje klorofil, ki pomaga čistiti tako vašo kri kot limfo.

4. Uporabite moč blagodejnih encimov: proteolotični encimi (proteaze), ki pomagajo naši presnovi in metabolizmu, sodelujejo tudi pri odpravi odpadnih snovi tako v limfi kot krvi, hkrati pa spodbujajo delovanje imunskega sistema. Najdemo jih denimo v papaji (papin) ter ananasu (bromelain).

5. Ne pozabite na tekočino: limfni sistem v kar 95 odstotkih sestavlja voda. Sladke pijače, še posebej tiste, polne umetnih barvil, arom in konzervansov, le še bolj obremenjujejo limfni sistem, zato se jim raje izognite ter pijte predvsem vodo in nesladkane čaje.

6. Pijte zeliščne čaje: pripravite čaj iz korenine sladkega grahovca, čaj iz ameriškega slamnika, navadne barvilnice in drugih. Če vas pestijo resne ali kronične zdravstvene težave, se pred uživanjem katerega koli zeliščnega pripravka posvetujte s strokovnjakom.

7. Obrnite se na glavo: obstajajo posebne naprave, ki omogočajo, da se pripnete z nogami in obrnete na glavo. Tudi ta položaj je izredno koristen, saj spodbuja kroženje limfne tekočine.

8. Ščetkajte se: suho ščetkanje pred prhanjem blagodejno vpliva na delovanje limfnega sistema, nas poživi in razstrupi. Menda naj bi odpravljalo tudi videz celulita, kar je samo še ena dodatna prednost. Za ščetkanje uporabite krtačo z naravnimi ščetinami ter vedno ščetkajte v smeri pretoka limfne tekočine – torej proti srcu.

9. Med prhanjem izmenjujte vroč in mrzel vodni curek: vročina razširi krvne žile, zaradi mraza pa se te spet skrčijo. Izmenjevanju vroče in hladne vode med prhanjem se izognite, če imate kakršne koli težave s srcem, krvnim tlakom ali ste noseči.

10. Privoščite si nežno masažo: ta spodbuja kroženje limfe in naj bo vedno nežna z ritmičnimi krožnimi gibi. Lahko se pomasirate kar sami, tako da nežno pomasirate limfne vozle pod čeljustjo.

11. Oblačite se ohlapno: ne pozabite tudi, da nedrčki ne smejo preveč zategovati, saj lahko zaustavljajo pretok limfe iz vozlov, ki se nahajajo pod pazduhami in v zgornjem delu prsi.

Če boste v svoj vsakdan vnesli vsaj kakšen nasvet, ne boste le poskrbeli za svoj limfni sistem, ampak se boste počutili bolje, imeli boste več energije in še pomagali boste svojemu imunskemu sistemu.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

limfa , imunski sistem

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.