Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Samopomoč pri prehladu

Vam prehlad ne pusti spati? Ponujamo nekaj preprostih nasvetov, s katerimi boste laže prespali noč.

Navlažite zrak

Pomagajte si z vlažilnikom zraka, ki bo ponoči dovajal vlago v spalnico, s čimer si boste olajšali težave z zamašenim nosom, hkrati pa tudi pomirili vneta tkiva v nosu in bolečino v grlu. Pazite le, da boste vlažilnik redno dezinficirali.

Pred spanjem pod tuš

Enako kot vlažilnik je dobrodejen tudi tuš s svojo toplo paro oziroma kopalnica, ki jo spremenite v parno savno – ni se vam treba stuširati, lahko le sedite v kopalnici. Lahko se tudi sklonite nad umivalnik s tekočo vrelo vodo ali pa si na obraz položite topel obkladek.

Izberite pravo pomoč

Pomagate si lahko tudi z zdravili, ki vam bodo pomagala pri vseh prehladnih simptomih, od tekočega nosu, kašljanja, povišane temperature do bolečin. Posvetujte se s farmacevti v lekarni, ki vam bodo svetovali najboljšo pomoč.

Z dekongestivi previdno

Če imate zamašen nos, so dobra pomoč dekongestivi v spreju, ki pa jih ne smete uporabljati več kot tri dni skupaj.

Grgrajte slano vodo

Če vas boli grlo, lahko pred spanjem grgrate toplo vodo, v kateri ste raztopili malo soli. Številne študije so pokazale, da grgranje tople slane vode večkrat dnevno zmanjša oteklino in hkrati poskrbi za boljše vlaženje sluznice ter prepreči razmnoževanje bakterij. Zdravniki priporočajo eno raztopljeno žličko soli v kozarcu vode. Preslana voda ni priporočljiva. Če je okus preveč neprijeten, dodajte čajno žličko medu. Vodo po grgranju vedno izpljunite!

Slana voda tudi za nos

Seveda lahko spreje na osnovi slane vode, ki pomagajo odmašiti nos, kupite tudi v lekarni oziroma v specializiranih trgovinah, lahko pa slano raztopino pripravite kar sami. Zmešajte četrtino čajne žličke sode bikarbone v treh decilitrih tople (lahko destilirane ali prevrete) vode. Natočite jo v posodico z razpršilko ali pa uporabite neti skodelico (posodico, ki je namenjena prav izpiranju nosu).


Dvignite vzglavje

Če je le mogoče, dvignite vzglavje postelje, s čimer boste poskrbeli, da bodo ponoči sinusi bolj odprti. Ni potrebno, da imate posebno posteljo, da dvignete vzglavje. Dvignete ga lahko denimo tako, da jogi podložite z velikimi knjigami ali drugimi močnimi škatlami, deskami … Tako boste poskrbeli za naraven, veliko bolj zdrav naklon v primerjavi z gomilo vzglavnikov.


Dovolj spanca

Čeprav nam prehlad pogosto krati spanec, je še vedno najboljše za vas, da se odpravite v posteljo ob običajni uri – tako boste laže zaspali in se okrepili pred naslednjim prehladom. Čisto običajno oziroma zdravo je namreč, da za prehladom zbolimo v povprečju štirikrat na leto. In če premalo spimo (manj kot osem ur), se verjetnost, da bomo spet zboleli, poveča za kar trikrat.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

prehlad , samopomoč

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.