Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Za mišične krče je lahko krivo primanjkovanje magnezija

(Foto: Jupiterimages)

Magnezij je eden od najpomembnejših mineralov, ki vsestransko prispeva k ohranjanju našega zdravja. In vendar izsledki najnovejših raziskav kažejo, da kar četrtina ljudi zaužije manj magnezija, kot bi ga potrebovali. Preverite, ali tudi vam primanjkuje magnezija – in kako si ga lahko zagotovite.
Značilni simptomi, ki kažejo na pomanjkanje magnezija, so krči v mečih ter napetost v vratnih, hrbtnih in ramenskih mišicah. Nastopijo nenadoma, pogosto ponoči med spanjem ali pa med športnim udejstvovanjem. Mišice hipoma otrdijo in postanejo izredno napete. Navadno je glavni vzrok za to težavo pomanjkanje tekočine in mineralnih snovi.

Če vam hkrati primanjkuje magnezija, se vzdraženost mišic dodatno okrepi, verjetnost, da pride do krčev, pa se zelo poveča. Zaradi pomanjkanja magnezija lahko nastopijo tudi nemir, tresavica, omotičnost, glavobol, motnje koncentracije, krčevite bolečine v želodcu, utripanje očesnih vek in mravljinčenje v prstih. Do pomanjkanja magnezija pogosteje pride pri nosečnicah in doječih materah, športnikih med večjimi obremenitvami, pa tudi pri osebah s sladkorno boleznijo tipa 2 in ljudeh, ki se prehranjujejo z enolično hrano.

Priporočen dnevni vnos magnezija znaša od 300 do 400 mg. Potreb po magneziju pogosto ne moremo v celoti pokriti s prehrano. Temu botruje sodobno, pogosto neuravnoteženo in premalo raznoliko prehranjevanje. Živil, bogatih z magnezijem, denimo žitaric in oreščkov, sodobni človek ne uživa redno, kaj šele pogosto. To zlasti velja za mlade ženske, ki s hrano v povprečju pokrijejo kvečjemu polovico dnevnih potreb po magneziju.

Če s hrano ne zaužijemo priporočene količine, strokovnjaki priporočajo, da primanjkljaj pokrijemo s prehranskimi dodatki. Za preprečevanje nočnih krčev v mečih je najbolje, da pripravek magnezija zaužijemo zvečer. Magnezij namreč sprošča mišice in živce ter tako naravno skrbi tudi za miren spanec. Za preprečevanje primanjkljaja naj bi pripravek magnezija jemali vsak dan. Pri akutnih znakih pomanjkanja je najbolje, da še najmanj štiri tedne po prenehanju simptomov nadaljujemo z rednim jemanjem pripravka. Neželenih učinkov pri nemotenem delovanju ledvic tako rekoč ni. Prevelik vnos magnezija lahko povzroči kvečjemu odvajanje mehkega blata ali drisko, ki pa takoj po zmanjšanju vnosa izzveni.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

magnezij , mišični krč

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.