6 nasvetov za dober vid

(Foto: Shutterstock)

Upoštevajte nasvete, ki vam bodo pomagali pri ohranjanju ostrega vida.

1. Jejte temno listnato zelenjavo, ki vsebuje lutein in zeaksantin – karotenoida, ki varujeta oči pred nastankom sive mrene in degeneracijo makule (rumena pega). Vsak dan zaužijte po dva obroka, ki vsebujeta temno listnato zelenjavo (denimo špinača za kosilo in brokoli za večerjo). Tudi oranžna živila (korenje, buče) vsebujejo karotenoid betakaroten, ki ohranja zdrav vid.

2. Uživajte živila, bogata z antioksidanti in tako zmanjšajte škodo, ki jo povzročijo prosti radikali (posledica sončne svetlobe, onesnaženja …). Ti namrečpospešijo kaljenje očesne leče in tako prispevajo k nastanku sive mrene in degeneraciji makule.

3. Jemljite multivitaminske in mineralne pripravke, kajti študije ugotavljajo, da prehranski dodatki z vitaminoma C in E ter beta karotenom in minerali, kot sta baker in cink, pri bolnikih z visokim tveganjemupočasnijo degeneracijo rumene pege.Pomagajo lahko tudi vitamini B6, B12 in folna kislina.

4. Ne pozabite na omega 3 maščobne kisline, sajohranjajo očesni zaščitni film, omilijosuhost oči in celo ščitijo pred sivo mreno. Na teden si privoščite od dva do tri obroke, ki vsebujejo velik delež omega 3 maščobnih kislin ali pa vsakodnevno jemljite pripravke iz ribjega olja.

5. Prisegajte na sončna očala,kajti UV-svetloba je glavna krivka za razvoj sive mrene in degeneracijo makule. Pomembno je, da nosite očala s temnimi lečami, ki v celoti filtrirajo škodljive UV-žarke.

6. Posvečajte se aerobni vadbi, saj so nekatere študije pokazale, da lahko povišan srčni utrip zmanjšuje tveganje za nastanek zelene mrene. Vadite trikrat na teden po 30 minut.

Peter Preskar

Peter Preskar dr. med. spec. oftalmolog

Lea Lukšič

Dr. Lea Lukšič prehranska terapevtka, nutricionistka, raziskovalka

Postavi vprašanje

Karin Sernec

asis. dr. Karin Sernec dr. med. psihiatrinja in psihoterapevtka

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki