Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kakšen je dober zobozdravnik?

Karmen Verhovec, dr. dent. med., spec. čeljustne in zobne ortopedije
Karmen Verhovec, dr. dent. med., spec. čeljustne in zobne ortopedije

Veliko ljudi si želi najti dobrega zobozdravnika. Toda, kakšen sploh je dober zobozdravnik? Kot je opisano v nadaljevanju, ima dober zobozdravnik nekatere karakteristike, ki jih lahko pacienti preverimo še preden se usedemo na zobozdravniški stol. Na pogovor smo povabili zobozdravnico, specialistko Karmen Verhovec, dr. dent. med. Zastavili smo ji nekaj vprašanj na temo "dober zobozdravnik" oziroma na temo izbire osebnega zobozdravnika.
Vsakdo se v življenju večkrat sooči z iskanjem zobozdravnika. Kaj svetujete pacientom pred izbiro novega zobozdravnika?
Ko smo soočeni z iskanjem zobozdravnika, ponavadi povprašamo ljudi okoli sebe in pobrskamo po internetu. Reference in informacije, ki jih dobimo na ta način, so seveda pomembne, a še vedno puščajo dvom, ali je nek zobozdravnik primeren za naše osebne potrebe in zmožnosti. Seveda si nihče ne želi najcenejše, niti brezplačne zobozdravstvene storitve ali izdelka, ki ga je potrebno kmalu popraviti ali zamenjati. Prav tako nihče ne želi dobre storitve znatno preplačati. Pogosto niti ne vemo, kako dobro je zobozdravnik opravil storitev. Prava kakovost zobozdravstvene storitve se namreč pokaže skozi daljše obdobje. Ko izbiramo zobozdravnika je zato smiselno preveriti dejavnike, ki vplivajo na kakovost zobozdravstvenih storitev. To pa so (1.) znanje in usposobljenost zobozdravnika, (2.) opremljenost zobne ambulante, (3.) uporaba različno kakovostnih zobnih materialov, (4.) prakticiranje diagnostičnih postopkov, (5.) celovitost ponujenih zobozdravstvenih storitev in podobno.

Na prvo mesto ste postavili strokovno znanje zobozdravnika. Kako naj pacient oceni znanje zobozdravnika?
Kakovost zobozdravnikove storitve je v veliki meri odvisna od njegovega znanja. Zobozdravstvo se hitro razvija. Vsak dan se pojavljajo novi materiali, orodja, pripomočki in oprema. Zobozdravnik, ki ne sledi razvoju, ne pozna novosti ali jih ne zna uporabljati, ne more ponujati najbolj optimalnih storitev. Dodiplomska izobrazba je osnova, da zobozdravnik sploh lahko opravlja svoje delo, ključna za njegovo znanje in strokovno usposobljenost pa je podiplomsko izobraževanje. Zato je pred izbiro zobozdravnika smiselno preveriti njegovo formalno izobrazbo in podiplomska izobraževanja. Najenostavneje je preveriti njegovo spletno stran, Facebook ali Linkedin profil ter razne strokovne strani. Če ne najdemo želenih podatkov, to sicer ne pomeni, da zobozdravnik ni usposobljen, a v kolikor ugotovimo, da se redno udeležuje seminarjev in strokovnih dogodkov ali ima podiplomsko izobrazbo, to pomembno prispeva v prid njegove izbire.

Kako pa oprema zobne ambulante vpliva na kakovost zobozdravstvene storitve?

Vsakomur je jasno, da z iztrošenim izvijačem težko hitro in dobro privijemo vijak. V zobozdravstvu, kjer se zahteva izredna natančnost, je kakovost opreme še mnogo bolj pomembna. Ni dovolj samo lep zobozdravstveni stol, ki še vedno dobro deluje. Sodoben zobozdravstveni stol zobozdravniku močno dvigne kakovost dela v ustih, prav tako mu delo tudi olajša, zaradi česar lahko zobozdravnik vso pozornost posveti izvedbi storitve. Še posebej pomembna pa je bistveno višja varnost pred prenosom okužb preko stola z enega pacienta na drugega.
Za kakovostno storitev je izrednega pomena tudi spremljajoča zobozdravstvena oprema. Pomembno je, da ima zobozdravnik na voljo vsaj lokalni zobni rentgen. Pri zdravljenju težjih primerov pa je priporočljivo trodimenzionalno rentgensko slikanje (3D CT), saj lahko zobozdravnik pogosto samo z diagnosticiranjem procesov pod površjem ugotovi dejansko stanje ter določi ustrezno zdravljenje. Če zobozdravnik pacienta zdravi brez ustrezne diagnostike, pogosteje pride do strokovnih napak, zapletov in težav, zaradi katerih je potrebno dodatno ali ponovno zdravljenje. Podobno je tudi z uporabo druge sodobne opreme, kot so na primer zobni laser, specialna očala s povečevalom, mikroskop in podobno. Skener za optični zajem slike zob v elektronsko obliko in CAD/CAM rezkar za takojšnjo izdelavo lusk, zobnih kron in druge protetike, kot je na primer CEREC, predstavlja najsodobnejšo opremo v zobozdravstvu, ki močno dvigne nivo zobozdravstvenih storitev. Vsekakor je smiselno, da se pacient pred izbiro zobozdravnika informira o opremljenosti ambulante, v kateri zobozdravnik deluje.

Omenili ste materiale v zobozdravstvu. Kako uporaba različnih materialov vpliva na kakovost zobozdravnikove storitve?

V zobozdravstvu je na voljo veliko različnih materialov, od najcenejših "no-name" materialov, do zelo dragih materialov vrhunskih znamk, kot so 3M ESPE, Ivoclar Vivadent, Shofu, GC in drugi. Cenejši materiali niso nujno najslabši, a je pogosto žal tako. Kakovostni materiali ne pridejo sami od sebe. V njihov razvoj je treba vložiti veliko znanja in sredstev. Vse to pa se odraža v njihovi ceni. Še posebej to velja v zobozdravstvu, kjer mora zobozdravnik za kakovostne materiale včasih plačati tudi nekajkrat višjo ceno od najcenejši materialov. Noben pacient si ne želi, da mu po enem letu poči zalivka ali se mu zlomi protetični nadomestek. Tega si seveda ne želi niti zobozdravnik. Zato dober zobozdravnik, ki želi opraviti kakovostno storitev, raje uporablja dražje materiale, ki zagotavljajo kakovostno zobozdravstveno storitev. Na ta način bo pacientu prihranil prepogost obisk ambulante, sebi pa ohranil dobro ime. Pacient naj skuša na spletu preveriti, kakšna je politika ambulante glede uporabe zobozdravstvenih materialov.

Kaj pa celovitost zobozdravstvenih storitev?
Za pacienta je bolje, da čim več zobozdravstvenih storitev opravi na enem mestu. Tako zdravljenje poteka hitreje in bolje, prav tako pa se izognemo kazanju s prstom v primeru kakršnihkoli zapletov. Zato naj pacient pred izbiro zobozdravnika preveri, kakšne storitve mu izbrani zobozdravnik ali njegova zobna ordinacija lahko ponudi. Če v zobni ambulanti ne nudijo celovitih storitev, zdravljenje morda ni optimalno. Na primer, če zobozdravnik nudi samo protetične storitve, implantološkega zdravljenja pa ne, bo morda pacientu predlagal protetiko tudi v primeru, ko so implantati boljša rešitev. Zobozdravnik, ki se ne ukvarja s čiščenjem zobnega kamna, bo manj verjetno predlagal to storitev. Zaradi tega se poveča tveganje za bolezni obzobnih tkiv. Če pa je v ambulanti na voljo tudi ustni higienik, bo zobozdravnik pacienta takoj napotil k higieniku. Podobno je z uporabo rentgenskega slikanja. Če v zobni ambulanti ni prisoten zobni rentgen, je bolj verjetno, da bo zobozdravnik skušal storitev opraviti brez rentgenske slike. Kakšna škoda se dogaja zaradi neustrezne diagnostike, ni treba poudarjati. Če zobozdravnik ne pozna ortodontskega zdravljenja, ga pacientu ne bo predlagal. Zaradi tega se lahko pacientu v ustih razvije nepopravljiva škoda. Pogosto lahko ortodont izvede poseg, ki je cenejša in lažja rešitev, kot na primer implantat ali drug protetični nadomestek.

Vi vse to nudite?
V naši ambulanti smo se - ravno zaradi tega - že pred leti odločili razvoj usmeriti v smeri celovitega zdravljenja. Tako sedaj poleg splošnega zobozdravstva nudimo tudi ortodontsko zdravljenje, implantologijo in ustno kirurgijo, takojšnjo izdelavo zobne protetike s Cerec tehnologijo, storitve ustnega higienika, diagnostiko z najsodobnejšim rentgenskimi aparati in tako dalje.

Ali so še kake druge karakteristike, na podlagi katerih lahko pacient sklepa o kakovosti zobozdravnikovih storitev?
Seveda, veliko jih je, a drugače, kot na podlagi svojih ali na podlagi izkušenj drugih pacientov o njih ne moremo sklepati v naprej. Kakovost zobozdravnikovih storitev ocenjujemo tudi po tem, kako se je zobozdravnik pripravljen potruditi pri izvajanju vsake posamezne storitve. Pacienti visoko cenijo njegovo prijaznost, kot tudi to, koliko informacij je pripravljen dati ali kako blaži bolečine. Dober zobozdravnik pacienta poduči o ustni higieni. Tako lahko pacient sam najbolje poskrbi za dolgoročno zdravje in ohranitev svojih zob ter privarčuje čas, denar in nevšečnosti. Dober zobozdravnik v pacientu vzbudi zaupanje ter mu nudi pošteno ceno in odnos za opravljeno storitev. V naši ordinaciji tem vidikom posvečamo veliko pozornosti. Trudimo se za pošten odnos in ugodje pacienta ter se trudimo narediti čim bolj prijeten obisk.

Najlepša hvala za vaše izčrpne odgovore. Naj dodamo, da dober zobozdravnik običajno želi afirmirati svoje znanje in z veseljem pokaže uspešno rešene primere. Zato je skok na internet prvi korak pri izbiri zobozdravnika. Veliko informacij smo našli tudi na vaši spletni strani, zato bralce usmerjamo tudi na zoboestetika.si.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

zobozdravnik , ustni higienik , zasebniki , implantati , ortodont , zobni vsadek , zobna protetika , dober zobozdravnik , koncesija , zobni rentgen , zasebni zobozdravnik

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.