Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Zimske pojedine

Naravno kisana, temnozelena in drugobarvna zelenjava

Pride čas, in ta je prav zdaj, ko se v sodelovanju s podnebnimi spremembami spomnimo krepkejše hrane.
Vsejedi v tem času navadno sežejo po mesninah in mastninah, zelenojedi po dodatnem odmerku hladno stisnjenih olj, oreškov in stročnic, medtem ko ljubitelji mlečnih izdelkov še posebno zdaj ne morejo brez sirov, masla in smetane. Toda ne glede na način prehranjevanja zdaj ne pozabimo na moč naravno kisane, temnozelene in drugobarvne zelenjave, ki je v tem času predvsem oranžne barve. Skratka, čas je za pestre zimske pojedine s kislim zeljem in kislo repo, fižolom, kapusnicami vseh vrst, rdečo peso, korenjem in zimskimi bučami.
Zabela in drugi dodatki so stvar osebnega (brez)mesnega okusa, medtem ko so prebavo in odpornost spodbujajoča česen in čebula, ogrevajoči ingver in druge začimbe ne le stvar raziskovalnega okusa, temveč zelo priporočljiva sestavina vsakega zimskega prehranskega poskusa.

Dušena korenasta zelenjava s česnom in ingverjem

Možnosti sta vsaj dve, vijolična in ne. Kajti če kot sestavino mešanic krepke korenaste debeline uporabimo rdečo peso, bo jed – ne glede na druge sestavine – neizogibno vijolična. Torej na podobno velike koščke narežemo približno enake količine rumenega in rdečega korenja, gomoljne zelene, kolerabe in po želji še rdeče pese.

V posodi segrejemo oljčno olje ali maslo, dodamo tri strte stroke česna in drobno narezan košček ingverja. Pražimo minuto ali dve, nato dodamo še korenasto zelenjavo in na zmernem ognju dušimo približno 15 minut ali dokler se ne zmehča. Ker je zelenjava sladke narave, jo prav malo posolimo in po želji dodatno zabelimo.

Zimska buča z orehi

Priprava te jedi je tako preprosta, da je kar neponovljiva. Bučo namreč spečemo v pečici ali pa jo skuhamo v sopari; razen z orehi jo ob nadaljnjih lakotah potresemo še z drugimi zmletimi oreški in semeni oziroma jo zabelimo s sladko ali kislo smetano, če ne celo z maslom. Med užitkom ob jedi spoznamo še to, če tega že ne vemo, da hokaido in sorodne buče snémo z mehko lupino vred, medtem ko druge sorte zimskih buč oglodamo le do trde lupine.

Zimsko bučo katere koli sorte narežemo na nekaj centimetrov široke režnje. Brez dodatkov jih spečemo v pečici ali skuhamo v sopari, da se zmehčajo. Nato jih položimo na krožnik, potresemo z zmletimi orehi in to je, poleg primerne lakote, vse.

Kislo zelje s fižolom

Ker v teh "kitajskih" fižolnih časih ni lahko priti do domačega fižola, saj je skoraj ves fižol v trgovinah kitajski, se potrudimo do domačih ali vsaj makedonskih ali bolgarskih fižolnih dobrin, ki so preverjeno odlične.

Fižol namočimo čez noč, naslednji dan ga skuhamo in odcedimo. V solatno skledo damo surovo kislo zelje in približno pol toliko kuhanega fižola. Zabelimo z bučnim oljem, začinimo s ščepom majarona ali kakega podobnega zelišča ter v solato ne pozabimo streti ali narezati dva do tri stroke česna. Dobro premešamo in ne solimo, saj je kislo zelje dovolj slano.

Različice te jedi pripravimo s kislo repo in z drugimi vrstami olj, na primer z oljčnim, lanenim ali konopljenim, če o raznolikih začimbnih in zeliščnih možnostih niti ne govorimo.

Korenček s kumino

Pripravimo dve skodelici korenčka, narezanega na kolesca. V posodi segrejemo žlico masla, dodamo zvrhano žličko celih semen kumine, nekajkrat premešamo in dodamo korenček. Na majhnem ognju dušimo kakih 15 minut ali dokler se ne zmehča. Po želji zabelimo s še malo masla in prav malo posolimo. Razen s kumino jed lahko pripravimo še z drugimi začimbnimi semeni kobulnic, na primer z janežem, s komarčkom ali z rimsko kumino.

Ohrovt z oljkami in slanimi sardelami

Za to imenitno jed poleg krepke lakote pripravimo ohrovt katere koli sorte, torej glavnatega ali listnega, če ne celo brstičnega. Liste glavnatega in listnega ohrovta narežemo na večje kose, glavice brstičnega pustimo cele. Ohrovt skuhamo v sopari, da se zmehča, kar v primeru brstičnega ohrovta traja dlje kot pri drugih dveh vrstah. Kuhane liste oziroma glavice damo na krožnik, zabelimo z oljčnim oljem ter dodamo dovolj zelenih ali črnih oljk in filetov slanih sardel ali sardonov. Solimo ne, ker so oljke in sardele slane.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

hrana , recept , zelenjava , priprava hrane , kisana zelenjava

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.

Komentarji

21.1.2013 10:06:00
Odlično veliko od tega bom uporabila. Hvala . Lep pozdrav Marija