Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Zelena - poletna zelenjava

Zelena je odličen vir vitamina C, ki krepi imunski sistem in deluje protivnetno. Poleg tega dokazano varuje srce in ožilje – med drugim znižuje raven holesterola v krvi in krvni tlak. Zelena je bogat vir kalija in natrija, mineralov, ki uravnavata količino tekočine v telesu in posledično odvajata odvečno vodo. Povrhu nas natrij ohranja mladostne, saj ohranja gibljivost mišic in sklepov. Zelena vsebuje tudi kalcij, ki pomirja tesnobo, strokovnjaki pa so ugotovili, da zavira celo nastanek Alzheimerjeve bolezni. Poleg tega je vir vitaminov A in B, železa, magnezija in nekaterih esencialnih aminokislin.

Nakup

Zelena je na voljo vse leto, vendar je najokusnejša prav v poletnih mesecih. Poznamo tri vrste zelene: gomoljno, ki je pri nas najbolj razširjena, stebelno (ali belušno) in listno. Izberite čim manjše, čvrste gomolje z gladko površino in ne preveč velika stebla, ki so dovolj trdna, da se zlahka prelomijo. Na voljo je tudi sok iz zelene, njena semena pa lahko uporabljate kot začimbo. Kilogram zelene stane približno 2,5 evra.

Shranjevanje

Gomolje zavijte v kuhinjsko krpo ter pospravite v hladen in temen prostor, kjer lahko počakajo kar nekaj tednov. Stebla zavijte v plastično vrečko in nato še v aluminijasto folijo ter jih položite v hladilnik, vendar le za nekaj dni. Zaradi velike vsebnosti vode namreč izredno hitro ovenijo.

Priprava

Gomoljna in stebelna zelena sta odlični sestavini kremnih zelenjavnih juh, rezine pa lahko podušite in postrežete kot zelenjavno prilogo (denimo s korenjem, jabolkom in peteršiljem). Skuhani z maslom, moko in mlekom ter začinjeni s soljo in poprom sta odličen solatni preliv. Gomoljno zeleno lahko skupaj s krompirjem zmečkate v pire, stebelno zeleno pa narežete v tunino ali piščančjo solato. Listnata zelena je v rabi predvsem kot začimba, tudi za solate.

Zanimivost

Čaj iz zelene je naravni diuretik.

Priprava

Na olju popražite čebulo, semena in kari. Dodajte zeleno in krompir ter ju popražite z nekaj soli. Na koncu dodajte še vodo, pokrijte posodo in kuhajte od 10 do 15 minut, da se zelenjava zmehča. Zmešajte s paličnim mešalnikom in poprajte. Okrasite z nekaj listi zelene.

Kupujte ekološko

Ekološko pridelano zeleno naročite pri spletnih prodajalcih, ki vam jo bodo v zabojčku pripeljali kar na dom.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

zelenjava , hrana , imunski sistem , priprava hrane , holesterol , shranjevanje hrane , nakupovanje hrane

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.