Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Češnje - sladko majsko darilo narave

Sveže češnje jejte pred obrokom, saj njihova bazična reakcija zavira izločanje prebavnih sokov, kar še posebno ovira prebavo mesa.
Sveže češnje jejte pred obrokom, saj njihova bazična reakcija zavira izločanje prebavnih sokov, kar še posebno ovira prebavo mesa. (Foto: Pixabay)

Češnje niso samo zelo okusne, temveč tudi nadvse zdrave. Delujejo izrazito protivnetno, s čimer preprečujejo nastanek različnih bolezni. Obenem so bogat vir antioksidantov in melatonina, zaradi česar upočasnjujejo učinke staranja in pomagajo pri nespečnosti.

Obilje flavonoidov blaži simptome alergij in astme. Uživanje češenj pospešuje nastajanje kolagena, zaradi česar je naša koža napeta in prožna, nohti in lasje pa zdravi in sijoči. Zanimivo je, da so češnje po učinku zniževanja LDL-holesterola na tretjem mestu med sadjem, zato so dobra preventiva pred aterosklerozo in možganskimi boleznimi.
Redno uživanje češenj ali češnjevega soka dokazano znižuje raven maščob v krvi, ki so ključni dejavnik za nastanek bolezni srca. V pomoč so tudi pri uravnavanju telesne teže. Sveže češnje pomagajo odpravljati posledice telesne in duševne izčrpanosti, poleg tega izboljšujejo razpoloženje. Pecelj je bogat s tanini, grenkimi snovmi, organskimi kislinami, flavonoidi, sladkorji in minerali, zato so jih v ljudski medicini uporabljali za pripravo čajev, ki spodbujajo izločanje vode ter topljenje kamnov iz ledvic in sečnega mehurja. V različnih oblikah (sveže, posušene, kompot, sok) so dostopne vse leto, zaradi zdravilnega potenciala pa si te okusne rdeče bombice več kot zaslužijo redno mesto v vsakdanji prehrani.


Nakup

Češnje pri nas zorijo maja in to je najlepši čas za njihovo uživanje, sploh če jih utrgate kar z drevesa. Kupite jih lahko na lokalni tržnici, kot najokusnejše pa slovijo goriške hrustavke. V zadnjem času so dostopne vse leto, vendar po precej zasoljenih cenah. Pri nakupu bodite pozorni, da imajo plodovi peclje in da so intenzivne sijoče rdeče barve, lupina pa mora nepoškodovana, čvrsta in napeta.

Shranjevanje

Vse vrste češenj imajo kratek rok trajanja. V hladilniku jih lahko hranimo nekaj dni, dlje pa počakajo v zamrzovalniku. Opranim češnjam lahko odstranite peclje in peške ter jih nato posamič zamrznete in šele nato shranite v plastične vrečke. Češnje lahko tudi posušite ali pa jih konzervirate s sladkorjem (džemi, kompoti) ali z alkoholom (češnjevo žganje).

Priprava jedi

Češnje je najbolje zobati sveže, vendar jih pred tem ne pozabite oprati. Lahko jih pomočite v raztopljeni čokoladi ali pa uporabite za okrasitev sladic. Brez pecljev in pešk so primerne za pripravo slanih in sladkih jedi. Z njimi lahko obogatite sadne solate, nadeve za zavitke, biskvitne kolače, krustade in torte. Češnjev pire se odlično obnese v sorbetih, sladoledu, penicah (mousse) in omakah. V nekaterih državah iz češenj pripravljajo sadne juhe in omake, ki jih postrežejo ob pečeni raci, puranu ali svinjini.

Zanimivost

Sveže češnje jejte pred obrokom, saj njihova bazična reakcija zavira izločanje prebavnih sokov, kar še posebno ovira prebavo mesa. Po uživanju češenj ne pijte vode, še posebno pa ne piva in drugih alkoholnih pijač.


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

sadje , priprava hrane , nakupovanje , shranjevanje hrane

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.