Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Orehi: Ferrari med oreški

Nešteto raziskav je pokazalo, da orehi ščitijo srce in ožilje, zmanjšujejo nevarnost srčnih napadov, preprečujejo visok krvni tlak in znižujejo raven slabega holesterola.
Nešteto raziskav je pokazalo, da orehi ščitijo srce in ožilje, zmanjšujejo nevarnost srčnih napadov, preprečujejo visok krvni tlak in znižujejo raven slabega holesterola.

Orehi so najbolj zdravi med oreški. Vsebujejo največ omega-3 maščobnih kislin, so najboljši rastlinski vir beljakovin, bogati z vitaminoma B in E – in še bi lahko naštevali. Res je, da orehi vsebujejo obilo maščob, vendar so te nenasičene. Nešteto raziskav je pokazalo, da orehi ščitijo srce in ožilje, zmanjšujejo nevarnost srčnih napadov, preprečujejo visok krvni tlak in znižujejo raven slabega holesterola. Popravljajo celo škodo, ki jo telesu povzročijo nasičene maščobe. Orehi delujejo protivnetno in dokazano lajšajo težave, kot so astma, revmatski artritis, ekcemi in luskavica.
Omega-3 maščobne kisline so nujne za delovanje možganskih celic; znanstveniki so njihovo pomanjkanje pri otrocih povezali s hiperaktivnostjo, z motnjo pozornosti in učnimi težavami. Elagijska kislina, ki se ponaša z antioksidativnim delovanjem, razstruplja snovi, ki lahko pripeljejo do razvoja raka, rakavim celicam pa celo preprečuje razmnoževanje. Močan antioksidant melatonin omogoča boljše spanje.

Shranjevanje

Zaradi visoke vsebnosti maščob orehi kaj hitro postanejo žarki. Oluščene hranite v dobro zaprti posodi v hladilniku, kjer bodo počakali šest mesecev, v zamrzovalniku pa leto dni. Neoluščene orehe hranite v suhem, hladnem in temnem prostoru, vendar ne dlje kot pol leta.

Nakup

Veliko manj priljubljeni od eksotičnih sorodnikov v večini trgovin sploh ne najdejo mesta, zagotovo pa jih boste našli na tržnici. Neoluščeni morajo biti težki, lupina pa ne sme biti skrhana, luknjičasta ali umazana. Oluščeni orehi se ne smejo zdeti gumijasti ali posušeni, zaudarjati po žarkem ali biti mehki. Za kilogram nepakiranih orehov boste odšteli 10 evrov.

Priprava jedi

Nasekljani orehi so lahko del testa za kruh, mafine, piškote ali palačinke, sirovih omak za testenine in zelenih solat (začinite jo lahko tudi z orehovim oljem). Za posladek jih vmešajte v jogurt in prelijte z javorovim sirupom.

Zanimivost

Prehrana, ki vsebuje orehe, pomaga telesu, da se lažje spoprijema s stresom.

Opozorilo

Ker orehi vsebujejo veliko kalorij, je pri njihovem uživanju ključna zmernost. Za blagodejne učinke zadostujejo že štiri jedrca na dan.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

priprava hrane , holesterol , omega 3 maščobne kisline , nakupovanje , oreščki , shranjevanje hrane , rastlinske beljakovine , omega maščobne kisline , vitamin e , vitamin b

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.