Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Najbolj zdravi viri maščob omega 3


Omega 3 maščobne kisline sodijo v skupino esencialnih maščobnih kislin, ki jih nujno potrebujemo za normalno delovanje številnih telesnih funkcij.
Omega 3 maščobne kisline sodijo v skupino esencialnih maščobnih kislin, ki jih nujno potrebujemo za normalno delovanje številnih telesnih funkcij. (Foto: Shutterstock)

Pogosto slišimo, da bi morali nasičene maščobe, sol in sladkor črtati iz svoje prehrane. Toda strokovnjaki za prehrano pravijo, da ni dovolj, da se izogibamo tistemu, kar je slabo, temveč moramo tudi poskrbeti, da pojemo dovolj dobre hrane, torej tiste, ki vsebuje pomembna hranila.
Med najpomembnejšimi so maščobne kisline omega 3, ki jih ne zaužijemo dovolj, čeprav imajo pomembno vlogo v organizmu: zmanjšujejo tveganje za nastajanje krvnih strdkov, spodbujajo gradnjo možganskih celic, ob tem pa pred boleznimi ščitijo srce in ožilje, nas varujejo pred nekaterimi raki in celo slabšanjem spomina, ki ga povzroča staranje.

Priporočajo, da jih zaužijemo okoli dva odstotka od skupnega kaloričnega dnevnega vnosa, kar pri jedilniku z dva tisoč kilokalorijami na dan pomeni okoli dva grama. Kje jih dobimo?

Orehi: Zgolj 30 gramov orehov, kar pomeni približno eno skodelico, vsebuje okoli 2,5 grama maščobnih kislin omega 3, zaradi česar ti slovijo kot eden najboljših virov tega esencialnega hranila. Skodelica orehovih jedrc, ki vsebuje tudi okoli štiri grame beljakovin in dva grama vlaknin, je zato odlična izbira za malico čez dan.

Buča: Poleg velike vsebnosti zdravega betakarotena je buča bogata tudi z maščobami omega 3. Skodelica bučnega pireja vsebuje okoli 50 miligramov omega 3.

Laneno seme: V dveh žlicah mletega lanenega semena je okoli 3,5 grama omega 3, ob tem pa je laneno seme dober vir vlaknin, kar je razlog več, da ga čim pogosteje dodate v solate, kaše, jogurt in smutije.

Stročnice: Niso le odličen vir beljakovin, temveč tudi omega 3. Dvesto gramov tofuja vsebuje okoli 1,2 grama omega 3, skodelica fižola pa okoli gram, kar je polovica količine, ki jo potrebujemo na dan.

Jajca: Vsebujejo 13 vitaminov in mineralov ter visokokakovostne beljakovine pa tudi maščobne kisline omega 3, pri čemer kuhano jajce vsebuje le 70 kilokalorij.

Mastne ribe: Losos in tun sta med najboljšimi in najbolj zdravimi viri maščobnih kislin omega 3.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

omega 3 maščobne kisline

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.