Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Topli napitki in juhice rešujejo zimo

 Zima je idealen čas za uporabo vseh vrst zelenjave v juhi in enolinčnici.
Zima je idealen čas za uporabo vseh vrst zelenjave v juhi in enolinčnici.

Krepke juhe in topli napitki so zaščitni znak zime, in to povsem upravičeno – uživanje tople tekočine prispeva k ohranjanju notranje energije organizma, ki v zimskem času upada ter spodbuja krvni obtok, sporočajo francoski nutricionisti.
Topel napitek je pozimi za želodec kot kapa za glavo ali škornji, ki čuvajo noge pred mrazom. V vseh treh primerih se ohranja notranja energija in preprečuje izguba toplote. Idealno je uživati tople, ne prevroče napitke pred obrokom in po njem. Napitek prej bo organom v trebušni votlini omogočil, da se pripravijo na obrok, napitek po jedi pa nam bo pomagal, da hrano boljše absorbiramo. Obenem topli napitki preprečujejo nastanek vetrov, napihovanje in občutek teže v trebuhu.

Znanstveniki priporočajo izogibanje večjim količinam kave, ki »ubija« apetit ter draži črevesno sluznico, čaj, še zlasti zeleni, pa lahko prepreči absorpcijo železa, ki ga vnašamo s hrano. V nasprotju s tem topli napitki iz ingverja, rožmarina, koromača, janeža in cimeta segrevajo organizem, ga tonificirajo in pomagajo prebavi. Rastlinski napitki z zelo malo sladkorja, kot so denimo mandljevo, sojino, kokosovo, so še ena dobra alternativa za pripravo okusnih napitkov. Za sladico si privoščite kompot na sobni temperaturi ali lahek sadni kolač.

Če ste se odločili za jogurt ali sir, dodajte še malo cimeta ali kardamoma. Sredi zime rajši preskočite dieto s svežimi sokovi za razstrupljanje. Kljub vitaminom in mineralom, s katerimi so ti napitki bogati, takšni sokovi med zimo lahko zmotijo delovanje prebavil, še zlasti, če ne vsebujejo skoraj nobenih vlaknin. Nimajo namreč vsi dobre presnove, ki ji uspe prenesti tovrstno prehrano, revno z beljakovinami in maščobami.

Recite »da« ohrovtu, zeleni, blitvi, toda v zelenjavnih juhah. Zima je idealen čas za uporabo vseh vrst zelenjave v juhi in enolinčnici. Posebej hranilno vrednost za želodec in prebavo ima korenasta zelenjava, kot so korenček, repa, pastinak, redkev, krompir in batata.

Mnogi so zmotno prepričani, da pozimi potrebujejo manj tekočine, kar je napačno, saj centralna kurjava in prekomerno segreti prostori, v katerih bivamo, pogosto prekomerno izsušujejo organizem, zato je zelo pomembno pozornost nameniti kakovosti tekočine, ki jo uporabljamo pozimi, to pa je juha.

Če prisegate na sadne smutije, jih uživajte brez ledu. Stročnice in žita so pomemben del zimske prehrane in nujen vir beljakovin. Žita bi morali dnevno menjati s poudarkom na pogostejši uporabi ajde in ovsa, ki najbolj grejeta organizem.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

juha , vroč napitek

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.