Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Pomembna povezava med prehrano, spanjem in telesno težo


Številne značilnosti sodobnega načina življenja so lahko razlog za neurejene spalne vzorce. Telo nadzoruje tako imenovana notranja ura. Ta med drugim uravnava dnevni bioritem budnosti in spanja. Ker je svetloba eden
glavnih zunanjih dražljajev za to uro, je naše telo pripravljeno, da ponoči počiva, med dnevno svetlobo pa je aktivno.
Čezmerna uporaba elektronskih medijev, večja izpostavljenost svetlobi in ponavljajoče se spremembe v dnevnem načinu življenja so le nekateri razlogi za težave s spanjem. Poleg tega lahko nekatere navade, na primer kajenje, pitje alkohola, čezmerno pitje kave (zlasti pozno zvečer) in celo telovadba ob napačnem času, poslabšajo težave s trajanjem spanja in kakovostjo spanca.(1) Povprečni odrasli naj bi spal od sedem do devet ur na dan.

Iz znanstvenih dognanj je razvidno, da je razmerje med kakovostjo spanca in čezmerno telesno težo dvosmerno, kar pomeni, da je nezadosten spanec vzrok za povečanje telesne teže, to pa pomeni, da debelost povzroča motnje spanja. (1, 4)

Sledi nekaj razlogov, zakaj se to zgodi:

Povečan vnos energije

Več študij je pokazalo, da je krajši čas spanja povezan z večjim vnosom energije.(1, 2, 4) Iz ene študije je dejansko razvidno, da je pomanjkanje spanja vodilo do vnosa dodatnih 385 kalorij na dan, pri tem pa se poraba kalorij ni ustrezno povečala.(5)

Čas prehranjevanja

V primerjavi z ljudmi z normalnim spalnim vzorcem tisti, ki spijo krajši čas, skupno zaužijejo več kalorij in več kalorij zaužijejo pozno zvečer.(1) Večji vnos hrane pozno zvečer je lahko razlog za pomanjkanje spanja.(3)

Manjša poraba energije

Vnos hrane in stanje prehranjevanja sta bila povezana tudi s krajšim spancem in zaspanostjo čez dan. Trenutno dokazi kažejo na dvosmerno razmerje med kakovostjo spanca, trajanjem spanja in prehrano.(6)


ZELIŠČNI KONCENTRAT ALOJE VERE - Okusen in nizkokalorični napitek, ki vam pomaga vzdrževati hidracijo. Primešajte ga vodi in dobili boste bolj zdrav nadomestek visoko kaloričnih sladkih brezalkoholnih pijač.

Več informacij: www.herbalife.si


(1) Golem, D. L., idr. An Integrative Review of Sleep for Nutrition Professionals. Adv Nutr 2014; 5: 742-759.
(2) Markwald, R. R., idr. Impact of insufficient sleep on total daily energy expenditure, food intake, and weight gain. Proc Natl Acad Sci USA 2013; 110: 5695-5700.
(3) Chaput, J. Sleep patterns, diet quality and energy balance. Physiology & Behavior 134 (2014), 86-91.
(4) Grandner, M. A., idr. Dietary nutrients associated with short and long sleep duration. Data from a nationally representative sample. Appetite. Maj 2013; 64: 71-80.
(5) Al Khatib, H. K., idr.The effects of partial sleep deprivation on energy balance: a systematic review and meta-analysis. Eur J Clin Nutr. Maj 2017; 71(5): 614-624.
(6) Frank, S. Diet and Sleep Physiology: Public Health and Clinical Implications. Front Neurol. 11. avgust 2017; 8: 393.



Vam je članek všeč?


Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.