Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

7 razlogov zakaj jesti kruh

Kruh vsebuje ogljikove hidrate, ki po mnenju številnih dietetikov in strokovnjakov za prehrano niso nujno in vedno slabi.
Kruh vsebuje ogljikove hidrate, ki po mnenju številnih dietetikov in strokovnjakov za prehrano niso nujno in vedno slabi.

Dobra novica za vse ljubitelje ogljikovih hidratov, saj je tudi v njih mogoče zdravo uživati. Vse, kar potrebujete, je pravi kruh! Polnozrnat, seveda.

Za več energije

Da, kruh vsebuje ogljikove hidrate (OH). Toda po mnenju številnih dietetikov in strokovnjakov za prehrano OH niso nujno in vedno slabi. Prava vrsta vam bo zagotovila dolgoročno energijo skozi ves dan kot tudi druge koristi za zdravje. Spletna stran WebMD uporabi naslednjo primerjavo: »OH so za telo isto kot gorivo za avtomobil. Če ni goriva, se z njim ne boste odpeljali prav daleč. Če je gorivo dobro, bo avtomobil deloval še bolje.« Vsa umetnost je v tem, da preskočite kruh iz rafinirane bele moke, saj ti preprosti OH povzročajo nenaden skok, nato pa prav tako nagel padec krvnega sladkorja. Kruh iz polnozrnate moke vsebuje zdrave, sestavljene OH, ki se počasneje prebavljajo in zagotavljajo daljši občutek sitosti. Vse, kar je dobrega v pšeničnem zrnu, vas bo polnilo z energijo še dolgo po jedi.

Za splošno zdravje

Mladi ali stari, moški ali ženske, polnozrnat kruh številne zdravstvene koristi prinaša vsem enako. OH v celih žitnih zrnih zmanjšajo tveganje za bolezni srca in ožilja, sladkorno bolezen tipa 2, visok krvni tlak, rak debelega črevesa, kap in debelost. Najbolje je, da dnevno pojeste vsaj tri porcije celovitih žit, vendar že ena porcija na dan zmanjšuje tveganje za kronične bolezni.

Za daljše življenje

Raziskovalci na medicinski šoli na Harvardu so dokazali, da prehrana s polnozrnatimi žiti pomeni manjše tveganje za prezgodnjo smrt, in sicer za pet odstotkov, tveganje zaradi bolezni srca in ožilja pa za devet odstotkov. Te ugotovitve podpirajo prehranske smernice, ki priporočajo višji vnos celovitih žit in navdajajo z upanjem, da lahko prehrana, obogatena s polnimi žiti, podaljša pričakovano življenjsko dobo. To pomeni, da so žitna zrna dobra za vas in da jih je zdravo jesti.

Za boljše razpoloženje
Ste nesrečni? Brez slabe vesti pojejte sendvič. Po pisanju v reviji Psychology Today OH v možganih zvišujejo ravni serotonina, nevrotransmiterja, ki je odgovoren za dobro razpoloženje, obenem pa zmanjšujejo tudi željo po nezdravih prigrizkih, zlasti sladkarijah. Prednost je dvojna: zmanjšali boste napetost ter še obseg pasu obenem.

Kruh za vitko postavo

Polnozrnat kruh je bogat s prehranskimi vlakninami, ki prinašajo številne prednosti za vse, ki želijo shujšati. Vlaknine v želodcu nabreknejo in ga tako zapolnijo, kar pomeni, da boste hitreje siti in tako vnesli manj kalorij med obrokom. Ker pa gre za sestavljene ogljikove hidrate, se počasneje prebavljajo, zaradi česar boste siti še dolgo po obroku. Poleg tega vlaknine preprečujejo nagle skoke in padce krvnega sladkorja čez dan, zato vas bo manj vleklo k čokoladi sredi popoldneva, da bi zaužili potreben sladkor. Takšno hlepenje je lahko znak, da je v vaši prehrani premalo vlaknin.

Za dobro prebavo

Vlaknine pomagajo še pri eni pomembni telesni funkciji: odvajanju blata. Ogljikovi hidrati iz celovitih žit podpirajo prebavila, da redno iztrebljajo odpadni material. Kljub temu je nedavna študija, objavljena v reviji Nutrition Research, razkrila, da kar 92 odstotkov odraslih ljudi v ZDA dnevno ne zaužije dovolj vlaknin. Polnozrnat kruh je zato lahko ključnega pomena za to, da dosežete priporočeno količino 28 gramov vlaknin na dan, ki preprečuje zaprtje.

Za zdrave ter lepe lase in kožo

Kdo bi rekel, da se vaša lepota začne pri kruhu? Pa to vsekakor drži: polnozrnat kruh je poln vitaminov skupine B in beljakovin, ki brišejo leta in dodajajo lepoto vaši koži in lasem.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

ogljikovi hidrati , kruh

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.