Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Vitaminski dodatki zgolj zapravljanje denarja?

Vse več je dokazov, da je uživanje vitaminov v obliki prehranskih dodatkov povsem nekoristno.
Vse več je dokazov, da je uživanje vitaminov v obliki prehranskih dodatkov povsem nekoristno.

Vse več je dokazov, da je uživanje vitaminov v obliki prehranskih dodatkov povsem nekoristno. Za vitamine in minerale v oblik kapsul in tablet letno zapravimo več milijard evrov, njihovo uživanje pa je postalo tako vsakdanje opravilo, povsem podobno opravljanju osnovne higiene.
Toda primerjava podatkov iz raziskav, ki so jih izvedli med leti 2012 in 2017, kažejo, da imajo multivitamini, vitamin C, D in kalcij le majhen in celo neznaten vpliv na zdravje tistih, ki jih uživajo. Prav tako ni pokazateljev, da bi pomagali zmanjševati tveganje za bolezni srca in žil, varovati pred kapjo ali drugimi boleznimi. Raziskovalci so bili presenečeni nad neznatnimi koristmi jemanja dodatkov. Folna kislina in vitamin B9 nista zmanjšala tveganja za srčne bolezni, medtem ko se je vitamin B3 ali niacin celo izkazal s povečanjem zdravstvenih težav in prezgodnje smrti.

Niti antioksidanti se niso kaj prida bolje odrezali. Vitamin C se ni izkazal kot koristen proti navadnemu prehladu, medtem ko je pri njegovem premagovanju pomagal cink. Dodajanje vitamina A za vid, vitamina B za energijo ter vitamina C za imunost pa je čista neumnost, trdijo. Vitamin D je ob folni kislini edini, katerega dodatno uživanje priporočajo, saj ga težko dobimo iz prehrane, je pa ključen za absorpcijo kalcija za zdrave in močne kosti. Proizvaja se med izpostavljanjem soncu, kar je težavno v zimskih mesecih. Vitamini A, C in E ter antioksidanti so v zadostni meri prisotni v sadju in zelenjavi, zlasti jagodičju.

Pretiravanje z dodatki antioksidantov je slabo za zdravje in ga zelo povezujejo z nekaterimi vrstami raka, denimo rakom pljuč, pretiravanje z vitaminom C ne pomeni nič za prehlad in dvig imunosti, pomaga pa pri nastajanju ledvičnih kamnov. Namesto tega je veliko bolje jesti več citrusov in jagod. Namesto dodajanja vitamina B3 jejte tuno, lososa in rdečo peso in zagotovili ga boste dovolj. Prehranski dodatki ne le da ne zmanjšujejo tveganja za srčno-žilne bolezni, temveč jih povezujejo celo z notranjimi krvavitvami, težavami z jetri in vnetji.

Probiotiki so prav tako dragi in povsem nepotrebni. Uživajte jogurt in dobre bakterije bodo cvetele. Folno kislino vsekakor uživajte, če ste noseči ali nosečnost načrtujete, saj to osnovno hranilo pomaga pri ustvarjanju novih celic, kar nosečnice še kako potrebujejo, sporočajo avtorji študije, objavljene v reviji American College of Cardiology.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

prehranski dodatki

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.