Čudovito preprosta in koristna leča

  • TK
  • ponedeljek, 06. januar 2020
Med minerali so v leči fosfor, magnezij, cink in železo, zato jo priporočajo tudi pri simptomih slabokrvnosti.
Med minerali so v leči fosfor, magnezij, cink in železo, zato jo priporočajo tudi pri simptomih slabokrvnosti.

Z naraščanjem trenda zdrave prehrane tudi leča doživlja svoj preporod v kuhinji. Ta po krivici prezrta preprosta stročnica spada med najbolj zdravo hrano zlasti zaradi bogastva vlaknin, ki so izjemno pomembne za zdravo prebavo.

Pol skodelice leče vsebuje 4,5 grama vlaknin, ki so ključne tudi pri preventivi raka debelega črevesa ter drugih resnih bolezni. Uravnavajo tudi krvni sladkor, saj upočasnjujejo prebavo glukoze, še zlasti pri bolnikih s sladkorno boleznijo tipa 2.

Vlaknine preprečujejo nastanek srčno-žilnih bolezni, zmanjšujejo absorpcijo želodčne kisline ter normalizirajo raven holesterola. Ob vlakninah v leči najdemo še precej vitaminov, kot so vitamini skupine B, tiamin, vitamin B6, riboflavin in niacin, ki so ključni za živčni sistem. Ob tem je tu še B9 oziroma folna kislina, zaradi česar je leča idealna za nosečnice.

Med minerali so v leči fosfor, magnezij, cink in železo, zato jo priporočajo tudi pri simptomih slabokrvnosti. Sto gramov leče vsebuje zgolj 116 kalorij, gre pa za zelo hranljivo živilo, ki hitro povzroči občutek sitosti. Pri kuhanju pazite, da ni prestara, saj sčasoma izgublja okus, kot tudi, da je ne prekuhate. Že brez namakanja jo lahko kuhamo zgolj slabo uro.
Gorazd Kalan

mag. Gorazd Kalan dr. med. spec. pediatrije

Petra Može

Petra Može univ. dipl. soc. del.

Postavi vprašanje

Olja Repež

Olja Repež osebna stilistka (Image Consultant)

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki