Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Najboljši rastlinski viri kalcija

K obilju kalcija bodo ob mandljevem mleku organizmu pomagali tudi sami mandlji, ki so bogati še z beljakovinami.
K obilju kalcija bodo ob mandljevem mleku organizmu pomagali tudi sami mandlji, ki so bogati še z beljakovinami.

Četudi ne uživate veliko živalskih izdelkov, lahko s skrbno izbiro rastlinskih živil vnesete več kalcija.
Najpogosteje ga povezujemo z zdravjem kosti, a kalcij potrebujemo iz številnih drugih razlogov – zaradi normalnega delovanja mišic in živčnega sistema, zaradi uravnavanja srčnega ritma in krvnega tlaka, hormonov in uravnoteženja želodčne kisline.

Ker ga organizem ne more proizvesti, ga je potrebno vnašati s hrano. Kalcija nam pogosto primanjkuje – simptomi njegovega pomanjkanja vključujejo nagle bolečine in krče v mišicah, nepravilen srčni utrip, visok krvni tlak, slabi zobje, bolezen dlesni, nespečnost, predmenstrualni krči … Če ne uživate veliko mleka in mlečnih izdelkov ter mesa, ki so najboljši viri kalcija, povečajte vnos naslednjih živil rastlinskega izvora, ki so prav tako bogata s kalcijem.

Tofu – samo pol skodelice vsebuje kar 86 odstotkov priporočene dnevne količine kalcija. Za nameček je bogat z rastlinskimi beljakovinami, še najboljše pa je to, da ga lahko pripravimo na nešteto načinov.

Mandlji in mandljevo mleko so odlična zamenjava za kravje mleko. V enem kozarcu je kar 450 mg kalcija. K obilju kalcija bodo ob mandljevem mleku organizmu pomagali tudi sami mandlji, ki so bogati še z beljakovinami.

Zelena listnata zelenjava – ohrovt, kitajsko zelje, blitva in druga zelena listnata zelenjava so odličen vir kalcija.

Polnozrnata žita – to je ena boljših izbir za zajtrk, saj vsebujejo veliko kalcija, zlasti ob nemastnem jogurtu.

Pomaranče – tudi nekatere vrste sadja so bogate s kalcijem, izstopa pa pomaranča. Dve pomaranči dnevno bosta zagotovili okoli deset odstotkov dnevne priporočene količine kalcija.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

kalcij , rastlinska hrana

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.