Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Zelena ni le za v juho

Zelena je okusna in zelo zdrava zelenjava.
Zelena je okusna in zelo zdrava zelenjava. (Foto: Shutterstock)

Zeleno so nekdaj za najbolj fine in zdrave juhe uporabljale naše babice, sčasoma pa je padla v pozabo, saj so jo zamenjale že pripravljene jedi in začimbne mešanice. Po krivici, saj gre za okusno in zelo zdravo zelenjavo.
Zelene je več vrst, a večina pozna vsaj tri vrste: to so stebelna ali belušna zelena, gomoljna ter listna ali navadna zelena z razvejanimi listi. Gomoljno zeleno bi še zlasti morali pogosteje uvrstiti na svoj jedilnik v mrzlih dneh, saj vsebuje obilico hranilnih snovi, ki so posebej koristne za zdravje žil. Prispevajo namreč k povečanju njihove prožnosti, saj so pozimi pogosto dodatno obremenjene zaradi velikih temperaturnih razlik. Poleg tega niža raven »slabega« LDL-holesterola, zaradi obilice vitamina C pa pomaga, da prej in lažje prebolimo prehlad. Vsebuje tudi ftalide, snovi, ki sproščajo mišice arterij, kar pomaga uravnavati krvni tlak. Ftalidi tudi zmanjšujejo izločanje hormonov stresa, ki povzročajo krčenje krvnih žil.

Slovi po svojem diuretičnem učinku, kar pomeni, da odvaja vodo, zato je odličen čistilec telesa, zlasti za ljudi, nagnjene k žolčnim in ledvičnim kamnom. Pomaga tudi pri izkašljevanju gostega gnoja, ki je posledica nekaterih bakterijskih okužb dihal. Je tudi odlična izbira za ljudi, ki jih mučijo prebavne motnje ter imajo težave z napenjanjem. Vsebuje izredno malo kalorij (12 na 100 gramov!), vendar razširjeno prepričanje, da za njeno prebavo porabimo več kalorij, kot jih vsebuje, (žal) ne drži. Zdravilne sestavine se najbolje ohranijo v sveže iztisnjenem soku surovih stebel, listov in gomolja. Z listi ne gre pretiravati, saj sok grenijo. Če vam je okus preoster, dodajte malce medu ali zmiksano banano.

Gomolj zelene potem, ko ga olupimo, hitro oksidira, zato ga pred uporabo potopite v vodo z limoninim sokom ali pa ga z njim le nakapljajte. Večinoma ga uporabljamo za kuhanje juh skupaj z drugo korenasto zelenjavo. Toda enako slastna je gomoljna zelena tudi ob mesu in ribah, kot sestavina rižote, v solatah, ob kuhanemu piščancu, začinjenem z jogurtovim prelivom, z malo limoninega soka, narezanimi kaprami in kuhanimi jajci.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

zelena , zelenjava

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.