Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kako se pripraviti na praznike?


Resnica je, da lahko z nekaj triki uživate v prazničnih dobrotah brez občutka krivde in hkrati ne naredite preveč škode svoji postavi.
1. Danes hrana ni več nekaj, kar potrebujemo za preživetje, temveč je postala nekaj, kar »hočemo« – jemo, ko smo žalostni, veseli, jezni ali utrujeni. Jemo kot odgovor na čustva in jemo iz navade. Čustva, ki jih doživljamo, moramo ozavestiti in prepoznati, ne pa jih potisniti v ozadje, saj nam le-ta lahko pomagajo pojasniti, zakaj jemo več, kot bi si želeli.

2. Dobro je, da že pred samim dogodkom naredimo načrt, kaj bi radi pojedli, ter si zastavimo okvirne in racionalne porcije. Ne jejmo vsega po vrsti, temveč izberimo hrano, ki jo imamo resnično radi. Slaba ideja je, če načrtujemo, da se bomo letos odpovedali čisto vsem sladicam, saj vsi vemo, da je to načrt, ki je že vnaprej obsojen na propad. Raziskave kažejo, da so pri ohranjanju teže uspešnejši tisti, ki si znajo določiti primerne porcije, ne pa tisti, ki si postavljajo stroga pravila, katerih se kasneje niso sposobni držati.

3. Če se bojimo, da bomo prizadeli sorodnika, če ne bomo poskusili dobrot, ki nam jih ponuja, se moramo vprašati, kaj nam predstavlja večje breme – da hrano prijazno zavrnemo ali to, da smo kasneje nezadovoljni sami s sabo, ko na tehtnici vidimo višjo številko.

4. Ne pozabite uživati v tistem kosu potice ali torte, a naredite to zavestno, pojejte ga počasi in z užitkom, saj boste tako prej zadovoljni. Najslabše je, če pojeste nekaj sproti, med pogovorom, saj tako ne boste niti dobro zaznali, kdaj vam bo peciva zmanjkalo in že boste segli po novem kosu.

5.
Prav tako je pomembno, kako jeste čez cel dan. Če hrano ustrezno uravnotežite in poskrbite, da pojeste dovolj zelenjave, vam tudi tisti kos sladkega ne bo škodil. Dobro je, če pred večjim obrokom pojeste zelenjavno juho ali solato, saj boste tako lažje nadzirali porcije. Hrana, bogata z vitamini in minerali, antioksidanti ter prehransko vlaknino, bo okrepila vaše telo, mu omogočila učinkovito delovanje ter mu pomagala pri presnovi in izločanju strupenih snovi iz telesa.

6.
Ne pozabite na aktivnost in druženja ne fokusirajte samo okoli polne mize. Tudi sprehod na bližnji hrib ali v gozd je lahko odlična izbira, sploh pred obilnim obrokom, saj bo gibanje pospešilo vaš metabolizem. Utrujenost in oslabelost imunskega sistema bosta tako po praznikih manjša, pa tudi strah pred tehtnico bo odveč.

7.
Vaše vodilo naj bo zmernost in pazite, da praznikov ne razvlečete čez cel teden. Saj veste, ni pomembno le, kar pojeste pri eni večerji, temveč kako jeste čez celotne praznike.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

prazniki

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.