Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kalcij ni samo v mleku

 Poleg kalcija brokoli vsebuje skoraj dvakrat toliko vitamina C kot pomaranča.
Poleg kalcija brokoli vsebuje skoraj dvakrat toliko vitamina C kot pomaranča. (Foto: Shutterstock)

Mlečni izdelki, zlasti mleko, so najboljši vir kalcija, minerala, pomembnega za zdrave kosti, zobe, delovanje mišic in živčnih celic.
A številni ga ne morejo uživati, saj so bodisi vegani ali slabo prenašajo mlečni sladkor laktozo. Kalcija telo ne proizvaja, zato ga moramo vnašati s hrano. Njegovo absorpcijo otežuje mastna hrana, natrij (sol), kofein in fosfati iz gaziranih pijač pa povečujejo izločanje tega minerala iz organizma.

Odrasli ljudje potrebujemo dnevno okoli 700 miligramov kalcija, kar je en kozarec posnetega mleka, toda zaradi intolerance na laktozo ga nekateri ne morejo uživati. Spoznajte sedem živil, ki so ob mleku naravni viri kalcija:

Beli fižol – ta stročnica je odličen vir kalcija, železa in vlaknin, vsebuje pa odporen škrob in zdrave ogljikove hidrate, ki spodbujajo presnovo. Vsebuje 175 mg kalcija na porcijo.

Pomaranče – znano je, da so bogate z vitaminom C, toda vsebujejo tudi zelo malo kalorij ter obilico antioksidantov. Ena velika pomaranča vsebuje tudi 74 mg kalcija, kozarec soka pa 27 mg.

Mandlji – od vseh oreščkov imajo mandlji najvišjo prehransko vrednost. Priporočljivo je pojesti eno pest mandljev dnevno. Ob kalciju vsebujejo tudi kalij, vitamin E in železo. Bodite pozorni le na velikost porcije.

Sardine – ena najbolj zdravih vrst ribe. Poleg kalcija vsebujejo tudi veliko količino omega-3 maščobnih kislin ter vitamin D.

Fige – sušene vsebujejo obilje antioksidantov, vlaknin in kalcija, pa tudi enako pomemben mineral magnezij.

Zelena listnata zelenjava – vsebuje vitamina A in C, pa tudi kalcij in veliko vlaknin. Ohrovt ima denimo le 30 kcal na porcijo, skodelica surovega ohrovta pa 101 mg kalcija.

Brokoli – poleg kalcija ta zelenjava vsebuje skoraj dvakrat toliko vitamina C kot pomaranča. Prehrana, polna zelenjave, kot je brokoli, znižuje tveganje za razvoj nekaterih vrst raka, denimo raka debelega črevesa in mehurja.


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

kalcij

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.