Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

5 znakov, ki odkrivajo manko vitaminov

Če so ustnice blede, to utegne kazati na slabokrvnost oziroma pomanjkanje železa v prehrani. Tudi za pogoste prehlade je lahko krivo pomanjkanje železa, ki slabi imunski odgovor.
Če so ustnice blede, to utegne kazati na slabokrvnost oziroma pomanjkanje železa v prehrani. Tudi za pogoste prehlade je lahko krivo pomanjkanje železa, ki slabi imunski odgovor. (Foto: Shutterstock)

Zdrava in uravnotežena prehrana je najboljši način vnašanja vitaminov in mineralov v organizem. Toda četudi se zdravo prehranjujete, obstaja možnost, da vam primanjkuje pomembnih hranilnih snovi, do česar lahko pride zaradi številnih razlogov, najpogosteje pa zaradi staranja, ki povečuje dovzetnost za zdravstvene težave, slabša pa se tudi sposobnost njihovega izkoristka v telesu. Krvna slika bo potrdila pomanjkanje vitaminov, obstajajo pa tudi drugi znaki, ki jih lahko sami opazite. Bodite pozorni na naslednje spremembe na laseh, koži in nohtih.

1. Bledičnost

Bledičnost lahko nakazuje na pomanjkanje vitamina B12, kar vpliva na kožo in povzroča utrujenost. Še en simptom pomanjkanja tega vitamina je gladek jezik.
Hrana, ki pomaga: losos, rdeče meso, obogatena žita, jogurt, sir.

2. Suhi lasje

Suhost las je lahko znak pomanjkanja vitamina B7. Nizka raven biotina lahko povzroči lomljenje nohtov in tanjšanje las. Visoka raven biotina s pomočjo vitaminskih dodatkov lahko izboljša kakovost las in je obenem tudi koristna pomoč pri sladkorni bolezni.
Hrana, ki pomaga: jajca, mandlji, orehi, stročnice, integralna žita.

3. Zabuhlost oči

Oči so lahko zabuhle, ko se zbudite, toda pretirana zabuhlost, ki ne izgine čez dan, po drugi strani kaže na premajhen vnos joda v organizem. Študija iz leta 2006 je odkrila povezavo med vnosom joda in boleznijo ščitnice – stanjem, ki med drugim povzroča utrujenost, izčrpanost in zabuhlost oči. Drugi znaki, ki kažejo na pomanjkanje joda, so še suha koža, povečanje telesne teže in krhkost kosti.
Hrana, ki pomaga: brusnice, jogurt, morske alge, krompir, jagode in fižol.

4. Blede ustnice

Če so ustnice blede, to utegne kazati na slabokrvnost oziroma pomanjkanje železa v prehrani. Tudi za pogoste prehlade je lahko krivo pomanjkanje železa, ki slabi imunski odgovor.
Hrana, ki pomaga: rdeče meso, morski sadeži, fižol, temnozelena listnata zelenjava, žita, obogatena z železom, in grah.

5. Krvaveče dlesni

Manjša količina krvi po umivanju zob je normalen pojav. Toda če opazite, da so vaše dlesni postale občutljivejše in pogosteje krvavite, je razlog za to lahko pomanjkanje vitamina C. Stalno pomanjkanje tega vitamina lahko povzroči skorbut, med njegovimi simptomi pa so krvavitve in bolečine v mišicah in sklepih ter hitro nastajanje modric.
Hrana, ki pomaga: vse vrste agrumov, večina sadja in zelenjave, zlasti paprike in zelje.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

minerali , vitamini

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.