Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Rdeče vitaminske bombice

Le kdo si ne privošči rad prvega zdravega sadja in zelenjave, ki nas pozdravljata maja v svoji veličastni rdeči opravi: jagode, češnje, maline in redkvice? Uživajte v rdečih sadežih, ki mamljivo vabijo, da zagrizete vanje, in uživajte okuse, ki vas bodo sprostili in vam dali energijo.
JAGODE so v pomladno-poletnih dneh težko pričakovan sadež. Poznamo jih več vrst, sadeži pa so sladkastega in aromatičnega okusa. Uspevajo od maja do julija. Vsebujejo železo, natrij, kalij, kalcij in fosfor ter vitamine A, B1, B2 in C. Čeprav so jagode z vidika hranilne sestave zelo koristno živilo, pa je težava zaradi njihove onesnaženosti s pesticidi. Najboljše so tiste domače, nabrane z domačega vrta, a če ni druge izbire, kupujmo predvsem zrele sadeže s pecljem.

Uživanje svežih plodov naj bi zniževalo krvni tlak, pripomoglo k zdravljenju ledvic in revmatskih bolezni. Dobro pa je vedeti, da zamrznjene jagode izgubijo del arome in zdravilne učinke, ker ob zamrzovanju popokajo celične stene. Jagode lahko povzročajo alergijo. Predvsem bodimo pozorni pri malih otrocih, ki se srečajo z njimi prvič. Uporabljamo jih pri pripravi sladic, marmelad, priloge ob čokoladi, sladoledu, jogurtu, kosmičih za zajtrk … Jagode spadajo med najmanj kalorično sadje, saj vsebujejo 90 odstotkov vode in le približno 10 odstotkov sladkorja. Privoščite si jih, saj so odlične proti spomladanski utrujenosti. Uživajte v domačih, drobnih, rdečih, sočnih, dišečih.

MALINE napolnijo z energijo in s svojim vonjem pomirjajo, ob tem preprečujejo nervozo in uravnavajo hormonsko neravnovesje, zato so priporočljive za srčne in živčne bolnike. Maline uspevajo v vlažnem in hladnem okolju. Vsebujejo veliko vitamina A, bogate so z vitaminom C. Zavirajo in preprečujejo premočne menstruacije. Maline čistijo črevesje, delujejo odvajalno, odpravljajo zaprtost. So vsestranske, uporabimo jih pri peki tort, peciva, kompotov, marmelad, sladoleda in drugih sladic. Listje malin je uporabno pri okusnem čaju. Tisti, ki ste mislili, da so maline zgolj prigrizek, ste se zmotili. So namreč še veliko več.

ČEŠNJE nas najprej presenetijo s svojimi nadvse čudovitimi cvetovi in nekoliko kasneje tudi s sadeži. Poznamo več kot tisoč vrst češenj. Lahko so hrustljave ali mehke. Poznamo jih več barv od temno rdeče, rdeče, rumene do bele. Za uživanje so najboljše surove. Kupujmo sveže, debele, čvrste in z zelenim pecljem. Češnje so bogate z rudninami, kot so kalij, magnezij, železo, kalcij, cink in silicij. Vsebujejo vitamine C, B1, B2, B6, folno kislino. Češnje so tudi nizkokalorično živilo.

Znižujejo raven sečne kisline, so dober vir kalija, čistijo ledvice, krepijo imunski sistem. Po zaužitju svežih češenj nikar ne pijemo vode, saj to lahko sproži želodčne krče, slabost in drisko. Sveže češnje jemo brez omejitev. Privoščite si sadno kupo, sladoled, lahko si jih privoščite s skuto ali z jogurtom. Zelo okusne so izkoščičene, polite z mešanico limoninega soka, cimeta in medu. Lahko si tudi privoščite kompot, naredite zavitek, pite, narastke, torte in češnjevo marmelado ali džem …

RDEČA REDKVICA – to vitaminsko bombico pogosto spregledamo. Uporabljamo jo proti kašlju, hripavosti, za dihalne poti. Vsebuje ogromno koristnih snovi – minerale kalcij, kalij, natrij in magnezij, bogata pa je tudi z vitaminom C, železom, silicijem, selenom. Je odličen dodatek k solatam. Lahko jo pripravimo samostojno, kot namaz ali dodatek glavni jedi. Redkvico lahko uporabite kot dodatek juhi ali pa preprosto naredite pesto.

Kruhki z redkvicami

Potrebujemo:
  • 4 kose polnozrnatega kruha
  • 4 rdeče redkvice
  • 4 žlice albuminske skute
  • 1 šopek drobnjaka

Priprava:
Polnozrnate kruhke narežemo na rezine, namažemo s pusto albuminsko skuto. Redkvice dobro operemo, očistimo ter narežemo na kolobarčke. Drobnjak temeljito operemo in nasekljamo. Skuto obložimo s štirimi kolobarji redkvic in jih potresemo z nasekljanim drobnjakom. Damo na krožnik in postrežemo. Dober tek.


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

sadje , zelenjava , vitamini

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.