Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Koliko sadja in zelenjave bi res morali jesti?

Če na dan uživamo deset ali več obrokov sadja in zelenjave, tveganje za srčne bolezni znižamo za 26 odstotkov.
Če na dan uživamo deset ali več obrokov sadja in zelenjave, tveganje za srčne bolezni znižamo za 26 odstotkov.

Če povečamo število obrokov sadja in zelenjave s pet na deset, bomo zmanjšali tveganje za številne bolezni, predvsem za srčne in raka, ob tem pa bomo podaljšali tudi svojo življenjsko dobo, je odkrila študija londonskega Imperial Collegea.
Ugotovili so, da bi s takšnim jedilnikom lahko preprečili kar 7,8 milijona prehitrih smrti na svetu. Če na dan uživamo dve in pol porciji sadja in zelenjave, tveganje za nastanek srčnih obolenj znižamo za 16 odstotkov, za raka 4 odstotke, za prehitro smrt pa za 15 odstotkov.

Če pa na dan uživamo deset ali več obrokov sadja in zelenjave, tveganje za srčne bolezni znižamo za 26 odstotkov, za možgansko kap za 33 odstotkov, za kardiovaskularne bolezni za 13 odstotkov, za prehitro smrt pa za 31 odstotkov. Rezultati študije so nastali na podlagi analize 95 že narejenih študij, ki so preučevale prehranske navade dveh milijonov ljudi. Koliko naj bi bil velik en obrok – približno 80 gramov sadja ali zelenjave, kar je enako veliko kot denimo majhna banana, hruška ali tri polne jedilne žlice graha ali špinače.

Znanstveniki še priporočajo, da na jedilnik uvrstimo predvsem zeleno zelenjavo (špinača, solata), rumeno zelenjavo (na primer paprika), kapusnice (na primer cvetača) ter sadje, kot so jabolka, hruške, citrusi ter zeleno listnato sadje. Seveda ne želijo ustvariti pritiska; za svoje zdravje bomo naredili res veliko, že če bomo vsak dan pojedli vsaj pet obrokov sadja in zelenjave.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

sadje , zelenjava

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.