Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Naj bo velika noč zdrava


Tudi za veliko noč se lahko prehranjujemo zdravo. Preverite, kako.

Jajca barvajte z naravnimi barvili

Pirhi so zelo pomemben element velike noči. Jajca lahko pobarvamo z naravnimi barvami. Barvanje s čebulnimi olupki je lepa klasika v kombinaciji s spomladanskim cvetjem. Rdeče pirhe boste dobili, če jih boste kuhali v soku rdeče pese. Zelene pirhe lahko naredite, če v vročo vodo stresete nekaj žličk spiruline.


Pazite na velikost porcij

100 g šunke vsebuje 6 g maščob, od tega skoraj 2 g nasičenih maščob. 1 srednje veliko jajce vsebuje 1,5 g nasičenih maščob in 170 g holesterola. Ni potrebna panika, le privoščite si oboje, a v zmerni meri. 1 jajce in 2 rezini šunke bosta popolnoma zadostili vašim potrebam.


Zmanjšate količine kruha

Ogljikovi hidrati so veliko breme za telo, podobno kot rdeče meso, slanina ali jajca. In četudi ne boste ne enega ali drugega v celoti črtali s svojega jedilnika, ju vsaj ne kombinirajte. Če boste poleg šunke in jajc pojedli še kos kruha (in nato potico), boste vse skupaj veliko težje prebavili, pa še inzulin bo toliko bolj poskočil, zaradi česar si boste pol ure po velikonočni pojedini odrezali še večji kos šunke ali potice. Namesto kruha si poleg jajc in šunke privoščite raje veliko skledo regrata ali radiča.


Na mizi naj bodo domača jajca

Kakovost jajc močno niha glede na to, kako so bila pridobljena. Biološko pridelana jajca, ki jih nesejo kokoši, ki se same pasejo, kdaj pa kdaj pomežikajo v sonce in niso pitane z vsemi možnimi dodatki in antibiotiki, nesejo jajca, ki so dragocena. Polagam vam na srce, da izberete bio jajca, pojdite po njih do najbližje kmetije ali tržnice.

Na jedilniku naj bodo tradicija in zdrave kombinacije

Ni potrebno, da se izognete domačim jedem, kot so jajca, šunka in hren. Pametna odločitev pa bo, če si boste poleg privoščili zelo zvrhano skledo zelene solate (regrat). S tem boste poskrbeli tudi za to, da ne boste pojedli preveč. Če hranila z visokim glikemičnim indeksom kombiniramo z živilom z nizkim glikemičnim indeksom, bo naš poskok inzulina toliko manjši. Zelena listnata zelenjava ali domači humus s svežo zelenjavo sta idealna priloga k ostalim pregreham.


Predvelikončni teden pa izkoristite za čiščenje telesa

Teden pred veliko nočjo je včasih veljal za čas očiščenja. Gospodinje so takrat temeljito pospravile hišo, jedla se je bolj pusta in sveža hrana. Lahko izkažete spoštovanje svojemu telesu in ga pred veliko nočjo intenzivno prečistite. Razstrupljanje ne sme biti čas stradanja.

Čiščenje je čas, ko svoje telo pocrkljamo s svežo, nepredelano hrano, ogromno zelenjave in pisanimi barvami. Zdaj, v času regrata, nimate izgovora, da si ne bi vsak večer privoščili velike sklede grenkega zelenja, ki spodbuja čiščenje telesa in razbremenjuje jetra. Za kosilo si privoščite obilno zelenjavno juho ali pisano solato s stročnicami in zelje. Za zajtrk je najbolje kombinirati vlaknine in listnato zelenjavo.

Poskrbite za več jajc in šunke ter manj potice

Najbolj bistveno pri potici je to, da je ne pojeste preveč. Nahranite si dušo s koščkom potičke. Če ste sladkosnedi in se potici težko uprete, namesto potice naredite polnjena jabolka. Napolnite jih lahko z ovsenimi kosmiči, cimetom, medom in orehi. Sladica se bo lepo povezala s koščkom potice, svojemu telesu pa boste močno ublažili sladkorni šok ob dveh, treh koščkih potice.

Želim vam lepe praznične dneve, naj bodo polni sonca in zdravega razvajanja.


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

velika noč

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.