Vse radosti uživanja rdeče pese

  • TK
  • ponedeljek, 20. januar 2020
Rdeča pesa zmanjšuje tveganje za bolezni srca in preprečuje poškodbe arterij ter znižuje raven homocisteina v krvi.
Rdeča pesa zmanjšuje tveganje za bolezni srca in preprečuje poškodbe arterij ter znižuje raven homocisteina v krvi. (Foto: Shutterstock)

Rdeča pesa vsebuje številne hranljive snovi, vključno z železom, bakrom, magnezijem, kalijem ter vitaminom B. Čeprav jo najpogosteje jemo kuhano, jo lahko uživamo tudi surovo, če vas ne moti močan »zemeljski« okus.

Rdeča pesa zmanjšuje tveganje za bolezni srca in preprečuje poškodbe arterij ter znižuje raven homocisteina v krvi. Zaradi vsebnosti dušikove kisline, ki sprošča in širi krvne žile, pesa tudi znižuje krvni tlak, pri čemer je zlasti učinkovit sveže stisnjen pesin sok. Nekatere raziskave celo nakazujejo, da utegne rdeča pesa zmanjševati tudi strjevanje krvi nekaj ur po uživanju.

Ta temno rdeči gomolj je bogat z nitrati, ki povečujejo vzdržljivost, kar se je pokazalo v poskusu na kolesarjih, ki so dnevno pili pesin sok in bili za 15 % hitrejši od tistih, ki ga niso pili. Pesa je znana tudi kot čistilka jeter, saj vsebuje betain, snov, ki preprečuje kopičenje maščob v jetrih oziroma jih razgrajuje. Znana je tudi zaradi različnih antioksidantov in protivnetnega potenciala. To pomeni, da lahko zmanjša tveganje za številne kronične bolezni, debelost, srčne bolezni pa tudi raka. Od vseh navedenih zdravstvenih koristi rdeča pesa pospešuje prebavo in presnovo, spodbuja nastajanje novih celic v telesu ter upočasnjuje nastop demence.

Poskusite lahko super smoothie za boljše delovanje ščitnice: v mešalnik dajte eno srednje veliko rdečo peso (po želji lahko kuhano), en korenček, eno jabolko, pol skodelice ananasa, dve stebli zelene ter skodelico filtrirane vode, na kratko zmešajte in uživajte.
Irma Kuhar

Irma Kuhar dr. med. spec. psihiatrije, psihoterapevtka, kognitivno vedenjska terapevtka

Vsi Viva strokovnjaki