Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Superživila za zimsko zdravje

Rdeča pesa za preventivo proti prehladnim in virusnim obolenjem.
Rdeča pesa za preventivo proti prehladnim in virusnim obolenjem. (Foto: Shutterstock)

Superživila odlikujejo superlastnosti za blagostanje našega organizma. Predstavljamo rdečo peso, laneno seme, jabolka in sladki krompir, ki še posebej varujejo naše zdravje pozimi.

Rdeča pesa: sladkasta vrtnina za slabokrvnost

Je ena od vrst pese in tudi zaveznica v boju proti slabokrvnosti. V zdravilstvu jo uporabljajo kot preventivo proti prehladnim in virusnim obolenjem, predvsem pa kot zel, s katero je mogoče okrepiti oslabljen imunski sistem. Vložena v solati zaseda redno mesto.

In kaj je tisto, po čemer se rdeča pesa razlikuje od drugih zeli? Njena rdeča barva, seveda! Trdovratna rdeča barva, ki nadležno zamaže prste, pa tudi ustnice in jezik ter kakšne hlače. Pigment pese se imenuje betain in poveča vsebnost kisika v krvi in vseh telesnih celicah, ki jih napaja krvni obtok. Ta rdeča kraljica je neprecenljiva na jedilniku pri razstrupljanju, rakavih obolenjih in drugih številnih boleznih. Popijte zdrav sok iz rdeče pese, lahko si ga pripravite doma s kombinacijo različne sezonske zelenjave.

Laneno seme: paleta dobrih maščob

Laneno seme je cenjeno zaradi urejanja naše prebave, poleg tega pa tudi zmanjšuje nivo slabega holesterola, uravnava krvni tlak, odpravlja zaprtje, preprečuje in zavira nastanek rakavih bolezni ter bolezni srca in ožilja, saj je bogat vir omega-3 maščobnih kislin. Če se da, si ga zmeljite doma sami ter ga redno uživajte zdrobljenega ali zmletega. Zraven pa veliko pijte.

Zapomnite si, da je priporočljivo razmerje 1:10, kar pomeni ena žlička lanenega semena in najmanj deset žličk tekočine (najbolje vode). Če namreč laneno seme uživate brez tekočine, lahko deluje ravno nasprotno od želenega – črevesje lahko zapre. V prehrano ga vključite tudi tako, da ga zmešate s kosmiči, potresete po solati, sadni solati, dodate kremni juhi, ribam, zraven pa seveda ne pozabite na kozarec vode.

Jabolko: zakladnica vitaminov

Jabolka so dobrodošla domača živila, ki jih lahko imamo na jedilniku vseskozi. Ta tradicionalni slovenski sadež se zelo dobro odreže pri čiščenju organizma, spodbuja delovanje jeter in mehurja. Ker vsebuje precejšnjo količino prehranskih vlaknin, preprečuje nihanje krvnega sladkorja, obenem pa vlaknine spodbujajo občutek sitosti in poskrbijo za dobro prebavo. Jabolka so prava zakladnica vitaminov A in C, kalija in likopena, najmočnejšega antioksidanta, ki preprečuje nastanek različnih bolezni.


Sladki krompir: daje življenjsko energijo

Je zelo dobro živilo, saj vsebuje veliko količino ogljikovih hidratov. Ne glede na to, kako ga pripravite, vsebuje veliko antioksidantov, ki zavirajo nastanek infekcij. Sladki krompir pozitivno vpliva na počutje celo v najbolj turobnih dneh. Bogat je tudi z vlakninami, železom, kalcijem, magnezijem, betakarotenom in vitamini. Samo en pečen sladek krompir vsebuje petkratni odmerek vitamina A, ki ga naše telo potrebuje v enem dnevu.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

superživila

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.