Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Skušnjave praznične mize

(Foto: Pixabay)

Ste tudi vi med tistimi, ki skrbi, kako preživeti skušnjave praznične mize, ne da bi to spodkopalo vaša dosedanja prizadevanja za vitko linijo? Imamo dobro novico za vas. Ni se vam treba odpovedati vsem gurmanskim užitkom na slavnostnih pojedinah. Vse, kar potrebujete, so dobri, preprosti in preizkušeni nasveti, kako lahko sproščeno uživate v družbi svojih najbližjih ob mizi, ki se šibi od dobrot, ob tem pa ohranite svoje zdravje in ne zaidete preveč z začrtane poti.

Naložite si na manjši krožnik

S tem boste samodejno zmanjšali količino hrane. Raziskave so večkrat potrdile, da velikost krožnika vpliva na število kalorij, ki jih zaužijemo, tudi do 50 odstotkov med enim samim obrokom. Enako velja tudi za kozarce, ki naj bodo okrogli, zlasti pri kaloričnih bombah žganih aperitivov in digestivov.

Gradite na pustem mesu in zelenjavi

Seveda se lahko občasno »pregrešite«, vendar vam bo pomagalo omejiti količino, če bo večina hrane, s katero boste pogasili lakoto, nemastno meso in obilo zelenjave. To vas bo ne le nasitilo, temveč vam bo zagotovilo vsa potrebna hranila ter vas rešilo bojazni, da boste pospravili celo skledo nečesa superkaloričnega. Raje poskusite vsake dobrote po malo.


Preskočite mastne omake

Težkim, kaloričnim omakam, narejenih iz majoneze, se raje izognite ali vsaj zmanjšajte njihovo količino. Skušajte prezreti tudi ocvrto predjed, ker vas lahko prehitro nasiti veliko pred glavno jedjo.


Sladico si le privoščite, a po pameti

Če ste prehransko sicer disciplinirani, si lahko med prazniki malce več privoščite. Čeprav je kar koli sladkega prepovedano, ko govorimo o zdravi prehrani, popolna odpoved lahko sproži bumerang učinek, in če ne poskusite niti grižljaja šarklja, lahko svojega gostitelja tudi užalite. Pri sladici vse ali nič ni najboljša strategija. Kot že omenjeno, izberite najmanjši krožniček in zdelo se vam bo, da ste pojedli več, kot ste v resnici.


Omejite alkohol na dva kozarca

Praznike si težko predstavljamo brez kapljice alkohola, vendar pa ravno to pogosto vodi v razpad prizadevanj, saj nam hitro popustijo zavore in pojemo ne le enega, temveč tri kose preveč. Ob tem sam alkohol vsebuje zgolj prazne kalorije, saj je brez drugih hranil. Kozarec ali dva penečega ali rdečega vina je povsem spodobna količina za nazdravljanje in uživanje v družbi in pojedini.


Pojejte manj čez dan

Če veste, da greste zvečer na zabavo, kjer bodo gore hrane, ali pa takšno zabavo pripravljate sami, je dobra strategija tudi, da čez dan uživate manjše porcije, ki temeljijo na beljakovinah, da si lahko zvečer privoščite kakšen priljubljen ogljikov hidrat.

Pijte več tekočine

Če popijete veliko vode pred obrokom, med njim in po njem, boste dobro hidrirali svoje telo, za povrh pa boste preprečili prenajedanje in veliko hitreje odplaknili odpadne produkte presnove.


Kaj pa, če vas kljub vsemu zanese

Če se to zgodi in pojeste preveč, popijte velik kozarec mineralne vode, najbolje tiste, bogate z magnezijem, ali žličko sode bikarbone raztopite v decilitru vode. Tudi pomaranča je dobra ideja. Posledice obilnega in nezdravega obroka lahko s tem vsaj malce omilite.


Po pojedini

Najboljše je, da si privoščite kratek sprehod na svežem zraku. Potrudite se, da naslednji dan načrtno pojeste manj nezdrave in kalorične hrane in več svežega sadja in zelenjave, lahko tudi v obliki smutija. Če ste med pogumnejšimi, se lahko odločite tudi za kratek post.

Ko potrka slaba vest, jo pustite pred vrati

Občutek krivde je pri ljudeh, ki skrbijo za svoje zdravje, zelo pogost. Toda raziskave so potrdile, da se tisti, ki jih muči slaba vest zaradi prenajedanja, v povprečju zredijo še bolj od tistih, ki tega občutka nimajo. Vsekakor imejte v mislih, da se čim hitreje spet vrnete v običajne tirnice svoje fizične aktivnosti, kjer boste porabili zaužite kalorije.


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

prazniki , koristni nasveti

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.