Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kaj jesti, če cele dneve sedite?

Za sedeči način življenja so ključna zlasti živila, ki delujejo protivnetno, saj s tem preprečujejo razvoj določenih bolezni in stanj.
Za sedeči način življenja so ključna zlasti živila, ki delujejo protivnetno, saj s tem preprečujejo razvoj določenih bolezni in stanj. (Foto: Shutterstock)

Sedenje je novo kajenje, saj zdravstveni delavci in znanstveniki čedalje pogosteje in glasneje opozarjajo na nevarnosti, ki jih tak načina življenja prinaša.
Dolgotrajno sedenje povzroča povečan občutek lakote in nastanek vnetnih procesov, vse to pa vodi do kopičenja maščobe, povišanja krvnega tlaka in sladkorja v krvi, ta stanja pa dolgoročno vodijo v kronično bolezen. Največ boste za svoje zdravje naredili, če se premaknete, če pa morate osem ur ali več delati na sedečem položaju, se vsaj vsake pol ure pretegnite in se sprehodite, pa čeprav le do stranišča, tiskalnika ali naprave za kavo.

Enako pomembno je tudi več pozornosti nameniti temu, kaj jemo. Za sedeči način življenja so ključna zlasti živila, ki delujejo protivnetno, saj s tem preprečujejo razvoj določenih bolezni in stanj.

Avokado – ta eksotični sadež pomaga zniževati raven »slabega« holesterola, prepoln je zdravih maščob, povečuje pa tudi proizvodnjo testosterona, ki je odgovoren za hitrejše topljenje odvečne maščobe.

Jagodičje – redno uživanje jagodičastega sadja znatno znižuje možnost nastanka vnetnih procesov v organizmu. Razlog se skriva v obilici mogočnih flavonidovantocianinov, ki gasijo vnetja in so zaslužni za lepo rdečo barvo jagod. Največ jih vsebujejo borovnice, ki so bogate tudi z vitaminom C in resveratrolom, snovmi, ki dokazano uničujejo proste radikale, krivce vnetnih procesov.

Oreščki – skoraj vsi oreščki vsebujejo obilje omega-3 maščobnih kislin, med katerimi je zlasti učinkovita kislina, imenovana ALA. Najbolj bogati s to sestavino so orehi, mandlji pa so odličen vir vitamina E, ki ima antioksidativni učinek, saj pomaga zaščititi celice pred oksidacijsko škodo, ki nastaja kot stranski učinek vnetnih procesov.

Ananas – vsebuje malo kalorij ter skoraj čisto nič maščobe. Ta kot sonce rumen sadež je poln vode in bogat je z vlakninami, ki nas hitro nasitijo, zaradi česar je idealen zaveznik vitkosti. Ob tem vsebuje mogočno protivnetno sestavino bromelain, naravni encim, ki pomaga blažiti prebavne težave ter prav tako pomaga zmanjševati kronična vnetja v organizmu.

Česen – naravni antibiotik ter odlično orožje v boju proti prehladom in tudi rakavim boleznim. Ko ga stremo ali prežvečimo, se sprošča alicin, sestavina, ki našemu organizmu večkratno koristi. Vsebuje tudi vitamin C, B6, selen, magnezij, kalij, kalcij, magnezij in flavonide. Česen je odličen tudi proti hiperlipidemiji in preprečevanju težav z ožiljem, ki so povezane s staranjem.

Olivno olje – gre za najbolj zdrav steber mediteranske prehrane, kar so vedeli že stari Grki. Največjo moč proti vnetjem ima ekstra deviško olje, ki je hladno stiskano, saj preprečuje proizvodnjo encimov COX1 in COX2, ki spodbujata vnetne procese. Ob tem olivno olje zmanjšuje tveganje za srčno-žilne bolezni in pomaga ohranjati zdravo telesno težo.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

sedenje , protivnetna živila

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.