Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Zelenjava, ki je bolj zdrava kuhana

(Foto: Pixabay)

Večina zelenjave je bolj zdrava surova, saj se veliko hranilnih snovi med kuhanjem izgubi, zato vas bo morda presenetilo dejstvo, da so nekatere vrste zelenjave v resnici bolj zdrave, če jih skuhamo.

Korenček

Vsi vemo, da je korenček dober za vid, in sicer zaradi bogastva beta-karotena, pigmenta, ki korenčku daje barvo, telesu pa služi kot vir vitamina A in kot antioksidant, ki upočasnjuje staranje možganov in pljuč, pri čemer po drugi strani povečuje tveganje za raka pljuč pri kadilcih. A večjo količino beta karotena iz korenčka dobimo, če je kuhan kot surov.

Paradižnik

Ljubimo ga v vseh njegovih oblikah, toda najboljše iz njega dobimo, če ga toplotno obdelamo. V surovi obliki smo deležni le štirih odstotkov mogočnih antioksidantov in likopena, ki jih vsebuje. Surov paradižnik ima čvrste stene, ki znatno otežujejo njihovo presnovo in absorpcijo obilice hranilnih snovi. Skuhan telo oskrbi z bistveno več likopena, pigmenta, ki je zelo koristen za zdravje kosti in srca.

Špinača

Vsi vemo, da je Popaju špinača dajala nadčloveško moč, in sicer zaradi bogate vsebnosti železa, ki pa ni edino njeno hranilo. Ta zelena zelenjava je polna vitamina B. In zakaj je kuhana špinača boljša kot surova? Odgovor je preprost – kuhanje povečuje količino, ki jo pojemo v enem obroku, s tem pa tudi povečamo vnos vseh njegovih hranilnih snovi.

Šparglji

Šparglji so zakladnica raznolikih vitaminov in antioksidantov, ki pomagajo telesu v boju proti vnetjem. Toda zaradi čvrstine vlaknin, surove špaglje težko prebavimo in iz njih ne dobimo večine teh hranil. Šparglji so nizkokalorični in bogati s kalcijem, magnezijem, cinkom in drugimi minerali ter beljakovinami, snovmi, ki smo jih deležni, če jih toplotno obdelamo, denimo v slastni omleti.

Buča

Čeprav je misel na uživanje surove buče malce čudna, to ne pomeni, da je ne bomo uvrstili na naš seznam. Kuhana buča ima veliko hranilno vrednost, podobno kot njena sorodnica bučka, saj sta obe bogati z antioksidanti, kot je že omenjeni beta-karoten. Buče so ob tem polne vitaminov A in C, kot tudi kalcija in železa, ki se med toplotno obdelavo ne izgubijo.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

zelenjava , kuhana hrana

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.