Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Preživite praznično mizo z nasmehom


Ah, ti prazniki. Vse zabave, družinska srečanja, pustošenje proračuna in … hrana. Kako preživeti in pri tem uživati? Prinašamo vam strategije, kako se pripravite na praznično obloženo mizo, ob njej uživati in se ne zrediti. Namig – ne imejte previsokih ciljev in ne bodite prezahtevni do sebe.

Morda zveni neproduktivno, toda ob vsem obilju prazničnega časa je že to, da skušate ohranjati svoje trenutne zdrave navade, dovolj velik izziv. Nobene potrebe ni, da bi si vse skupaj še dodatno oteževali. Kljub vsemu je le veseli december. Naj bo torej vesel!

Privoščite si brez pretiravanja

Sprostite se – ne boste se zredili pet kilogramov in na januarskih razprodajah iskali za številko večje hlače. V povprečju se v prazničnem času zredimo le okoli pol kilograma. To seveda ni izgovor, da se lahko brez zavor prepustite prenajedanju ali ves december »špricate« telovadbo. Toda glede na študijo, objavljeno v reviji Journal of Social and Clinical Psychology ljudje, ki niso preveč strogi do sebe in se ne mučijo s samoočitki potem, ko pojedo preveč, manj verjetno s prenajedanjem tudi nadaljujejo. Če se torej zalotite, da ste pojedli dva kosa čokoladne torte, si nikar ne očitajte in se ne prepustite razmišljanju v smislu: »Padla sem na celi črti, zdaj je tako vseeno, če pojem še tretjega.« Bodite prijazni do sebe, odpustite si in ob naslednjem obroku vzemite dvojno solato in preskočite omako ob glavni jedi.

Nikoli lačni v trgovino!

Presenečeni boste, koliko skušnjavam, v katere bi vas zapeljale velike lačne oči, se boste izognili. Vedno imejte nakupovalni listek, da vam ne bo treba trikrat mimo oddelka s sveže pečenim pecivom. Razlog je več kot očiten. Pogledu in vonju, ki ga prodajalci namenoma širijo, se je skoraj nemogoče upreti.
Izogibajte se tudi restavracijam (hitre) hrane, v katerih je veliko rdeče barve – rdeča dokazano stimulira apetit, veliko bolj kot druge barve. V kombinaciji z močno svetlobo in glasno glasbo boste pojedli več in hitreje, kar vodi v prenajedanje. Veliko obratov hitre hrane dodaja rdečo barvo v svoj dekor, od rož na mizi do pladnjev in uniform.

Ne preskočite kosila

Zajtrk je najpomembneši obrok, ki nam pomaga, da čez dan ne pojemo preveč. Toda ne preskočite niti kosila. Čeprav vam morda zveni logično, da bo tako več prostora za pojedino na večerni zabavi, to ne drži. Če na zabavo pridete sestradani, boste zagotovo pojedli preveč, pitje na prazen želodec se vam bo (pre)hitro maščevalo. Čez dan jejte kot po navadi, zvečer pa premišljeno ob švedski mizi. Uživajte v svoji najljubši jedi (namig: to niso kocke parmezana), z vsemi čuti in predvsem počaaasi ter se nato ustavite. Vivini bralci že veste, da signal sitosti, ki ga pošilja želodec, do možganov potuje okoli dvajset minut.

Na zabavi

Če se odpravljate na zabavo, za katero veste, da bo na njej obilica hrane, prinesite s seboj nekaj zdravega in okusnega, v čemer lahko brez slabe vesti uživate. Začnite vedno s tistim, za kar veste, da je dobro za vas, denimo z velikim krožnikom juhe, po možnosti bistre in ne kremne. To vam bo pomagalo, da ne boste pojedli preveč vsega drugega, kar še pride.

Medtem ko se s kom pogovarjate, se postavite čim dlje od denimo sklede čipsa ali pistacij. Tako se boste izognili skušnjavi, da bi se vam roka samodejno stegovala k ustom vsako sekundo. Bodite pozorni na hrano, ki jo jeste – osredotočite se in uživajte v vonju, okusu in teksturi čisto vsakega grižljaja. Raziskave kažejo, da če med hranjenjem počnemo še kaj drugega, zaužijemo bistveno več kalorij, kot bi jih sicer. Seveda je pogovor za mizo nekaj prijetnega, toda skušajte najprej pojesti, kar je na krožniku, saj boste tako lahko veliko bolj pozorni na pogovor.

Stategije nalaganja na krožnik

Skrbno odmerite prostor visoko kalorični hrani na svojem krožniku in nikar si ne naložite več vrst hrane naenkrat. Če imamo na izbiro veliko hrane različnih okusov, tekstur, oblik in barv, dokazano pojemo več, ne glede na to, koliko smo v resnici lačni. Dobra strategija za brzdanje apetita je, da si ne naložite preveč različnih vrst hrane naenkrat. Raje naložite večkrat. Nalagajte preudarno – večino krožnika naložite z nizkokalorično hrano, kot je listnata solata, zelenjava in puste beljakovine, manjši prostor odmerite visokaloričnim dobrotam. Tako lahko pojeste večje količine hrane z manj kalorijami, pa še ne boste imeli občutka, da ste za kar koli prikrajšani.

Mojstri v merjenju porcij

Uživanje zmernih porcij vam bo pomagalo, da lahko pojeste vse, kar si zaželite.
Dobri taktiki, ki vam bosta pri tem v pomoč, sta izbira manjšega krožnika ter pripomočkov za merjenje porcij. Poskusite lahko tako, da si glavno jed postrežete na manjšem krožniku. Kar se mogoče zdi kot normalno velika porcija na velikem krožniku, je v resnici zelo hitro preveč. V neki britanski študiji so si celo prehranski strokovnjaki postregli za 31 odstotkov več sladoleda, ko so uporabljali večje skodelice v primerjavi z manjšimi. Pri merjenju porcij se lahko hitro izmojstrite, če si pomagate s pripomočki za odmerjanje.


Pa na zdravje!

Preveč alkohola ne pomeni le mačka naslednji dan. Ko nam popustijo zavore, poleg tega, da bleknemo kakšno preveč, hitro tudi pojemo preveč. Poleg tega v tem prazničnem času zdravniki poročajo o povečanem številu ljudi z razbijanjem srca, kar so celo poimenovali »praznični srčni sindrom.« To se zgodi tistim, ki alkohol sicer uživajo zmerno, toda v veselem decembru pretiravajo in popijejo večje količine v kratkem času. Alkohol je toksičen za srčne celice, saj lahko zmoti srčni ritem, zaradi česar lahko končate pri zdravniku namesto na zabavi.

Pri pijači izbirajte visoke in ozke kozarce namesto velikih, širokih in trebušastih. Študija na univerzi Cornell je pokazala, da ljudje popijejo za 30 odstotkov več v kozarcih kvadratne oblike.

Led v mehurčkih

Med taljenjem kock v pijači nastaja voda, ki redči alkohol, zato pijte prav počasi. Vsako alkoholno pijačo pospremite s kozarcem vode, lahko tudi mineralne. Ne sramujte se kock ledu niti v mehurčkih. V Franciji to imenujejo piscine. Zelo šik!

Položite roko čez kozarec zgodaj

Zaradi alkohola boste mogoče prej zakinkali, težava pa se pojavi, ko začne alkohol popuščati. Ko se v telesu začne presnova alkohola, to zmoti spanec. Zaradi tega se lahko prebudite sredi noči (četudi se tega ne spomnite) in vas oropa krepčilnega spanca. Najboljša strategija je, da poskrbite za dovolj časa, v katerem se bo alkohol presnovil, preden greste spat oziroma nehate piti vsaj nekaj ur prej, preden se odpravite v posteljo.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

prazniki

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.