Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Jesenski jedilnik naj sestavlja sveža sezonska zelenjava

(Foto: Shutterstock)

Uživajte sezonsko, lokalno pridelano in raznovrstno zelenjavo, primerno letnemu času. Poleti kumare, bučke, paradižnik, fižol, jeseni in pozimi pa zelenjavo, ki prezimi: korenček, rdečo peso, zelje, ohrovt, repo, radič in podobno. Poleti viške zelenjave vložite ali zamrznite in s tem poskrbite, da bo tudi jeseni vaš jedilnik pester.
Čim več zelenjave uživajte v surovi obliki, saj ima takšna zelenjava več vitaminov,  mineralov in antioksidantov. Dodajte ji hladno stiskana olja – na primer oljčno, bučno ali konopljino olje. Naj bo zelenjava na vašem krožniku čim bolj pogosto, večkrat na dan. To vam bo pomagalo ohranjati zdravje, umske sposobnosti in optimalno težo. Vlaknine v zelenjavi nam pomagajo k urejeni prebavi in prispevajo k nižjemu glikemičnemu indeksu obroka, dajejo nam večji občutek sitosti, saj vsebuje zelo malo kalorij (izjema je krompir).  

Za zdravje je potrebna raznovrstna, uravnotežena mešana prehrana s poudarkom na svežem sadju in zelenjavi. Vsaj polovica zelenjave naj bo surove v obliki solat, narezana ali v obliki sokov in napitkov.  Če ste se odločili izgubiti kakšen odvečen kilogram, poskrbite tudi za rednost vaših obrokov, ki jih razporedite skozi ves dan povprečno na 3 ure. Dan vedno začnite z zajtrkom, ki je najpomembnejši obrok dneva. Sestavljen naj bo iz ogljikovih hidratov, beljakovin in maščob. Odlična navada je, če že pri zajtrku posežete po sadno-zelenjavnem napitku.

Zelenjavo lahko uživate skozi ves dan v neomejenih količinah (razen pri krompirju velja zmernost), sadje jejte pretežno v dopoldanskem času, za zajtrk in dopoldansko malico. Ostale obroke si razporedite glede na vaše energijske potrebe. Večerjajte kaj lahkega, na primer zelenjavno juho s prikuho iz prosene kaše, brez kruha. Zadnji obrok naj bo najmanj 2 uri pred spanjem. Obroki naj bodo čim bolj enakomerno razporejeni. Poskrbite tudi za redno gibanje in zadosten vnos tekočine skozi ves dan, najboljša je navadna voda.  

Še več koristnih informacij na gizslovenskazelenjava.si

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

sezonska zelenjava

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.