Super smoothieji

Če boste vsako dopoldne popili smoothie, bo to okusen in preprost prvi korak k zdravemu prehranjevanju, saj boste telo nahranili s popolno kombinacijo hranljivih sestavin žive hrane.
Če boste vsako dopoldne popili smoothie, bo to okusen in preprost prvi korak k zdravemu prehranjevanju, saj boste telo nahranili s popolno kombinacijo hranljivih sestavin žive hrane. (Foto: Shutterstock)

Smoothieji omogočajo, da preprosto in v okusni obliki zaužijemo dovolj vitaminov in mineralov za ves dan. Enako kot pri vsakem prigrizku tudi tukaj velja, da je zdrav toliko, kolikor pozornosti namenimo njegovim sestavinam.

Predstavljamo nekaj nasvetov, s katerimi si boste lahko zamešali okusne zelene supernapitke.

Če boste vsako dopoldne popili smoothie, bo to okusen in preprost prvi korak k zdravemu prehranjevanju, saj boste telo nahranili s popolno kombinacijo hranljivih sestavin žive hrane. Kot alternativa klasičnim oblikam malice na delovnem mestu je smoothie polnovreden obrok v obliki sveže pripravljenega gostega organskega napitka, ki ne povzroči upada energije in upočasnitve delovnega procesa, saj je zlahka prebavljiv in se hitro vsrka v telo. Poleg tega vas bo kombinacije sadja, zelenjave in superhrane nemudoma oskrbela z energijo.


Osnove

Osnova vsakega smoothieja sta sveži, lokalno in ekološko pridelani sadje in zelenjava. Pri pripravi uporabljajte steklen pribor (keramični nož), saj bi s kovinskimi posodami in z mešanjem s kovinsko žlico povzročili oksidacijo ter s tem uničili vitamine in minerale.

Tekoča osnova presnih, veganskih smoothiejev je lahko voda, kokosova voda, ki je odličen naravni izotonik, ali rastlinsko mleko (mandljevo, pirino, ovseno …). Kot osnova sta primerna tudi kravje mleko in jogurt. Priljubljeni so tudi stoodstotni sok, zeleni ali zeliščni čaj, sorbet in sladoled.

Napitek pripravite z mešalnikom. Sestavine zmešajte v gost, gladek sok. Tri decilitre si lahko privoščite že zjutraj, preostanek pa prelijte v posodico in vzemite s seboj v službo ali šolo, popijte pa ga do kosila.

Superdodatki

V smoothie lahko natresete tudi ekološke oreščke in semena. Predtem jih čez noč namočite (dvanajst ur), saj boste s tem iz njih odstranili prehranske zaviralce in strupene snovi. Semena zmeljite posebej. Preostale sestavine zmešajte v mešalniku in na koncu dodajte semena. Kot sladilo uporabite datlje, agavin ali javorov sirup. Če nameravate v smoothie vključiti zrele banane, sladilo ni potrebno.

Da bo napitek še bolj hranljiv ter poln antioksidantov, vitaminov in mineralov, ga lahko obogatite s superživili (alge, jagode goji, semena chi …).

Napitku lahko dodate tudi beljakovine (skuta, naravne beljakovine iz stročnic, sirotka, nekaljeni rjavi riž) in si tako pripravite še posebno krepčilno malico, ki je dobrodošla po športni dejavnosti. Ne pozabite na začimbe. K slastnemu okusu prispevajo cimet, muškatni orešček, vanilja, kajenski poper, ingver … Napitku lahko dodate tudi led – za en kozarec bodo zadoščale tri do štiri kocke. Če boste uporabili zmrznjeno sadje, ledu ni treba dodajati.

Ne pozabite, da priprava smoothiejev ne pozna pravil, zato lahko uporabite več svojih priljubljenih sestavin in nekaj manj tistih, ki jih ne uživate radi. Vsem receptom lahko dodate tudi druge zdrave sestavine, pomembno je le, da vas sok osveži in napolni z energijo. Za pokušino vam ponujamo recepte za zelene supernapitke, ki vas bodo napolnili z energijo za ves dan.


Zeleni smoothieji

Osnova vseh zelenih smoothiejev je listnata zelena zelenjava (špinača, motovilec, rukola, solata, zeleni radič …), saj vsebuje obilo klorofila, tako imenovane »zelene krvi rastlin«, ki je bogat vir naravnih mineralnih snovi, vitaminov, beljakovin, mikroelementov in mikrohranil.

Dodate lahko tudi ječmeno travo, multivitaminski nadomestek, ki razstruplja telo, izboljšuje prebavo in ima alkalni učinek. Alge, ki vsebujejo obilo rastlinskih beljakovin ter široko paleto vitaminov in mineralov, vas bodo napolnile z energijo in vas zaščitile pred prostimi radikali, obenem pa bodo pospešile in uravnale vašo prebavo.


Nastja Lazar

Nastja Lazar dr. med. spec. dermatovenerologije

Tina Fabjan

Tina Fabjan dr. dentalne medicine

Vsi Viva strokovnjaki