Vitalna vaja za bolečine v križu

(Foto: Grega Žunič)

Bolečine v križu in hrbtenici doletijo skoraj vsakogar in spadajo med najpogostejše vzroke bolniške odsotnosti pri nas. Lahko so tudi posledica stresa zaradi težav v šoli ali na delovnem mestu ter slabega socialno-ekonomskega položaja. Pogosto nastopijo tudi pri opravljanju opravil, ki zahtevajo dolgotrajno sedenje in/ali neudobne položaje telesa.

Če čutite blago bolečino, poskusite z naslednjo vajo:
  • vzravnano sedite,
  • močno se nagnite naprej,
  • glava naj bo med koleni in obrnjena navzdol, vrat pa sproščen.
  • v tem položaju ostanite od 10 do 20 sekund,
  • z rokami si pomagajte do vzravnanega položaja.

Bolečine v križu in hrbtenici so lahko tudi posledica okvare diska in degenerativnih sprememb na pripadajočih sklepih, najpogosteje v križnem predelu.

Če menite, da gre za tovrstne spremembe, obiščite ortopeda ali pokličite prof. dr. Janka Popoviča, dr. med., med njegovim dežurstvom v okviru Vivine zdravniške linije. Razpored zdravnikov, ki na vaša vprašanja odgovarjajo po telefonu, je objavljen v aktualni mesečni tiskani izdaji revije Viva.

Denis Baš

Denis Baš dr.med. spec. pediatrije

Postavi vprašanje

Vesna Kaloh

Vesna Kaloh dr. dent. spec. čeljustne in zobne ortopedije

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki