Enostavne in učinkovite vaje za moč

Med vaje za moč sodijo vse vaje, ko svoje telo premikate proti neki vrsti upora, na primer svojo telesno težo.
Med vaje za moč sodijo vse vaje, ko svoje telo premikate proti neki vrsti upora, na primer svojo telesno težo.


Vadba za moč je vsestranska oblika vadbe, ki jo lahko izvajate skoraj povsod. Čeprav je nadvse priljubljena v fitnesih in telovadnicah, jo lahko izvajate v udobju svojega doma ali na prostem. Odlična je tudi za trening na dopustu, saj je par športnih copat vse, kar potrebujete.

Kaj pridobite s treningom za moč?

Vaje za moč pripomorejo h krepitvi moči in mišične vzdržljivosti, saj vključujejo prav vse dele telesa.

Ko pričnete s treningom, s ponovitvami in težavnostjo vaj ne pretiravajte. S strukturiranim treningom, pravilno izvedbo in postopnim nadgrajevanjem vaj se boste izognili poškodbam in si zagotovili optimalne rezultate.

Vaje za moč poleg povečanja mišične mase prispevajo tudi k izgubi telesne maščobe, pospešijo metabolizem, povečajo gostoto in izboljšajo zdravje kosti, izboljšajo gibljivost, telesno držo, ravnotežje in stabilnost, lajšajo težave z npr. bolečinami v hrbtu ter dvignejo raven energije in splošno razpoloženje.

Kaj sodi med vaje za moč?
Vse vaje, ko svoje telo premikate proti neki vrsti upora, na primer svojo telesno težo, uteži, trakove ali elastike za vadbo in fitnes naprave za moč (klop, postaja za dvig/počepe ...).

5 ključnih vaj za moč

Med osnovne vaje za moč sodijo počepi, potiski, pritegi in vaje za trup. Obstaja več različic vsake od teh vaj, npr. s pripomočki (uteži, elastika, drog, medicinska žoga), pa tudi različic izvedbe (npr. sumo počep, zaporniški počep, squat).

Poleg pravilne izvedbe vaj morate poskrbeti tudi za ogrevanje pred pričetkom (hitra hoja, tek na mestu, rotacija nog in rok) in za ohlajanje po koncu treninga (raztegi). Vsak sklop naj traja med 5 in 10 minut.

Če z vajami za moč šele začenjate, si pred tem obvezno poiščite podporo, npr. svetovanje fitnes trenerja ali v obliki spletne vadbe. Mnogo koristnih vaj in nasvetov za izvajanje različnih vadb med drugim najdete na popolnapostava.com.


Vaje za moč doma

Vaje za moč doma lahko začnete brez uporabe kakršnih koli pripomočkov. Za trening z lastno težo pravzaprav ne potrebujete ničesar, le primerno opremo, nekaj močne volje in vztrajnosti.

Nekaj primerov učinkovitih in enostavnih vaj: počep, skleca, upogib trupa, most, metuljček, kobra, deska – plank.

Vsako vajo ponovite 12-15-krat v 2-3 serijah. Naprednejše fitnes vaje za moč lahko izvajate z utežmi (npr. kettlebellsi), elastiko za vadbo ali pa si postavite fitnes postajo z drogom.

Prednosti vadbe doma je kar nekaj:
  • sami izberete čas treninga,
  • prihranite čas in denar (brez članarin in voženj do fitnesa),
  • vaje za moč izvajate prilagojene svojim zmožnostim in v lastnem ritmu.
Za doseganje rezultatov pa ni dovolj le kvaliteten trening, temveč morate svojemu organizmu omogočiti dovolj kvalitetnega spanca, čez dan popiti zadostno količino vode, v svoj jedilnik pa ne pozabite vključiti kvalitetnih obrokov z vsebnostjo beljakovin, aminokislin, OH, maščob in magnezija, ki pripomorejo k čvrstemu, zdravemu, lepo oblikovanemu in vitalnemu telesu.
Galerija

Med vaje za moč sodijo vse vaje, ko svoje telo premikate proti neki vrsti upora, na primer svojo telesno težo.

Počepi, potiski, pritegi in vaje za trup sodijo med osnovne vaje za moč.

Pri izvajanju vaj za moč doma si lahko sami izberete čas treninga.

Denis Baš

Denis Baš dr.med. spec. pediatrije

Postavi vprašanje

Mirjam Toporiš Božnik

mag. Mirjam Toporiš Božnik certificirana apiterapevtka in NLP praktik hipnoze

Postavi vprašanje

Roman Paškulin

dr. Roman Paškulin dr. med. terapevt medicinske hipnoze


Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki