Priporočila glede telesne dejavnosti v času širjenja COVID-19

Organizirajte si vadbo doma. Dolgotrajnejše sedenje, pa naj gre za vas, vašega otroka ali mladostnika, razgibajte z gibalnimi odmori in gibalno vadbo na majhnem prostoru.
Organizirajte si vadbo doma. Dolgotrajnejše sedenje, pa naj gre za vas, vašega otroka ali mladostnika, razgibajte z gibalnimi odmori in gibalno vadbo na majhnem prostoru. (Foto: Shutterstock)

Biti fit in ustrezno telesno dejaven pomembno zmanjšuje tveganje za virusno okužbo in tudi blaži tesnobo, ki jo lahko povzroči (samo)izolacija zaradi preprečitve širjenja virusa, opozarjajo strokovnjaki s fakultete za šport in Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NJIZ).

Strokovnjaki poudarjajo, da »poleg tega telesna dejavnost zmanjšuje tudi vrsto drugih bolj dolgoročnih zdravstvenih tveganj, zato je za ohranjanje telesnega in duševnega zdravja ključno, da smo tudi v tem času telesno dejavni skladno s splošnimi priporočili za telesno dejavnost«. Tako naj bi bili odrasli zmerno telesno dejavni vsaj 150 minut na teden, otroci pa vsak dan najmanj 60 minut, in sicer tako, da se globoko zadihajo in spotijo, poleg tega morajo dvakrat na teden izvajati vaje za razvoj moči.

Vsekakor pa je pri telesnem udejstvovanju v času širjenja virusa nujno upoštevanje priporočil za preprečevanje njegovega širjenja:

  • Pri vseh telesnih dejavnostih upoštevajte splošna priporočila zdravnikov in oblasti, na primer o higieni rok in kašlja, medosebni razdalji, izogibanju stikom z ljudmi, ki kašljajo in kihajo. Vedno upoštevajte zadnja veljavna priporočila – na primer ko/če bo na nekem območju ali v vsej državi odrejena izolacija (karantena), lahko izvajate vadbo le doma in greste peš, s kolesom ali skirojem le po nujnih opravkih.

  • Če ste lažje nenalezljivo bolni, se izogibajte vsem napornejšim vadbam. Kronično bolni poleg tega upoštevajte priporočila osebnega zdravnika. Če imate pogosto alergije, vadbo izvajajte zgolj doma.

  • Pri sumu na nalezljivo bolezen glede na trenutno zdravstveno stanje poskušajte ohraniti telesno dejavnost znotraj lastnega doma, torej sami.

  • Če zbolite za COVID-19, ne telovadite, dokler ne ozdravite.

  • Telesno dejavnost izvajajte sami ali skupaj s člani gospodinjstva, najbolje v naravi.

  • Telesno dejavnost na odprtih površinah v soseski (parki, sprehajališča) izvajajte tako, da je razdalja do drugih ljudi najmanj pet metrov. Če imate svoje dvorišče, najdite na njem možnosti za različne gibalne igre.

  • Organizirajte si vadbo doma. Dolgotrajnejše sedenje, pa naj gre za vas, vašega otroka ali mladostnika, razgibajte z gibalnimi odmori in gibalno vadbo na majhnem prostoru. Kot pripomočke lahko uporabite priročne predmete, recimo vrv, in pohištvo, denimo za vaje za mišično moč s pomočjo stola in mize. Pred vadbo in po njej prostor dobro prezračite. Če imate balkon ali teraso, lahko vadbo izvajate tudi na balkonu. 

  • S prijatelji si prek družbenih omrežij izmenjajte podatke o svoji dnevni vadbi in zanimivih vadbenih vsebinah, ki jih najdete na spletu. Skušajte biti čim bolj inovativni.

  • Če živite skupaj s slabše mobilnimi, jim pomagajte, da se gibljejo po stanovanju in vsaj trikrat na dan naredijo nekaj razgibalnih vaj in vaj za mišično moč; če je mogoče, ob odprtem oknu ali na balkonu oziroma terasi.

  • Izogibajte se dolgotrajni naporni vadbi, saj ta v nasprotju z zmerno intenzivno vadbo kratkotrajno celo zmanjša odpornost proti virusnim in drugim okužbam.
Lea Lukšič

Dr. Lea Lukšič prehranska terapevtka, nutricionistka, raziskovalka

Postavi vprašanje

Pavle Košorok

prof. dr. Pavle Košorok dr. med. spec. kolorektalne medicine

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki