Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kako ravnati po športni poškodbi?

Že vrsto let velja, da je po športni poškodbi (obtolčena mišica, nateg mišice, zvin sklepa …) potrebno takoj slediti postopku RICE.
Že vrsto let velja, da je po športni poškodbi (obtolčena mišica, nateg mišice, zvin sklepa …) potrebno takoj slediti postopku RICE. (Foto: Shutterstock)

Že vrsto let velja, da je po športni poškodbi (obtolčena mišica, nateg mišice, zvin sklepa …) potrebno takoj slediti postopku RICE. RICE je kratica besed angleškega izvora, pomeni pa Rest (počitek), Ice (led/hlajenje), Compression (kompresija/stisk s povojem), Elevation (dvig).
Če bi si raje zapomnili enake napotke v slovenščini, lahko uporabite tudi kratico P.L.E.S. (P – počitek, L – led, E – elevacija, S – stisk). Temu bi lahko dodali še en P, in sicer za dodatno podporo omenjenim ukrepom.

V nadaljevanju dodajamo krajše nasvete, kako si ob lažjih poškodbah pomagate sami. Po težjih poškodbah je potreben obisk pri zdravniku, ki bo naredil natančen klinični pregled in ob sumu na poškodbo kosti ali delne ali celo popolne raztrganine vezi in/ali sklepne ovojnice odredil tudi rentgensko slikanje ter se nato odločil o nadaljnjem zdravljenju. Kadar se takoj po poškodbi pojavi jasno vidna deformacija, je obisk pri zdravniku nujen, saj obstaja velika nevarnost izpaha ali zloma.

Počitek: z vadbo je treba prenehati takoj po poškodbi. Pri manjših poškodbah mišic lahko pričnete z vadbo že po nekaj dneh, pri večjih pa morate ravnati po navodilih zdravnika. Poškodovani del lahko previdno obremenjujete, dokler ne začutite bolečine. Gibanje poškodovanega dela sicer pripomore k okrevanju.

Hlajenje: poškodovani predel začnemo takoj po poškodbi ohlajati, kar počnemo z raznimi mrzlimi oblogami (kriopak, mrzli obkladki), z masažo z ledom (kriomasaža) ali z namakanjem poškodovanega dela v mrzli kopeli. Učinki hlajenja na telo so številni, najpomembnejši pa so zmanjšanje vnetja in nastajanje otekline, krčenje žil ter ublažitev bolečine. Hlajenje z obkladki naj traja 10 do 20 min, toliko naj traja tudi namakanje v mrzli vodi. Postopek hlajenja ponavljamo na 4 do 6 ur, in sicer 24 do 48 ur po poškodbi.

Povijanje poškodovanega dela z elastičnim povojem preprečuje nabiranje tekočin oziroma zatekanje poškodovanega dela. Poškodovani del je potrebno oviti čvrsto, vendar ne pretesno, da ne pride do zastajanja krvi.
Dvig poškodovanega dela nad nivo srca pomaga pri vračanju krvi in limfe proti srcu. S tem olajšate prenos presnovnih produktov in poškodovanega dela. Posledica je zmanjšanje otekline in neprijetnih občutkov oziroma bolečine.

Podpora se naša na uporabo raznih zdravil, ki lajšajo bolečine. Tu so v pomoč lahko protibolečinska zdravila, ki jih dobimo v lekarni brez recepta, od takšnih, ki so bolj blaga ali močnejša. Poškodovani del lahko po terapiji z mrzlimi obkladki ter pred povijanjem s povojem namažemo z geli, ki pripomorejo k hitrejšemu okrevanju. Ti geli so prav tako na voljo v lekarnah. Za več informacij pa se posvetujte s farmacevtom.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

športna poškodba

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.