Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

AS-ova šola gibanja s fizioterapevtom Juretom Bornškom

Jure Bornšek, dipl. fizioterapevt, OMMT terapevt, v ambulanti Zdravje AS: manualni terapevt s specialnimi prijemi zmanjša napetost v mišicah, tako lajša bolečine in preprečuje, da bi se ponovno pojavile.
Jure Bornšek, dipl. fizioterapevt, OMMT terapevt, v ambulanti Zdravje AS: manualni terapevt s specialnimi prijemi zmanjša napetost v mišicah, tako lajša bolečine in preprečuje, da bi se ponovno pojavile.

»Sedenje je novo kajenje«

Naše telo je ustvarjeno za gibanje, zato je sedeč način življenja velik vzrok za nastanek težav v področju celotne hrbtenice. »Ko sedimo v avtomobilu, gledamo televizijo ali delamo za računalnikom, se vsi držimo sključeno, naprej. Velik vzrok za nastanek glavobolov, bolečin v vratnem in ledvenem delu hrbtenice je zaradi prekomerne zakrčenosti sprednjega dela (prsnica, trebušni zid). Da bi preprečili nastanek težav, se poskusimo držati treh osnovnih nasvetov,« svetuje Jure Bornšek.
1. Poskrbimo za gibanje vsaj 3-krat tedensko
Bodimo aktivni, pa naj bo to hitra hoja, tek, aerobika, pilates, skupinski športi ali preprosto samo pohod na okoliški hrib. Aktivnost naj bo dolga vsaj 30-60 minut, odvisno od intenzitete in težavnosti.

2. Sprostimo mišice
Če nam zdravstveno stanje dopušča, si vsaj dvakrat tedensko privoščimo toplo kopel ali vroč tuš. Toplota deluje blagodejno na mišice, jih sprošča in lajša mišične bolečine. Najbolje bo, če vse mišice raztegnete dvakrat tedensko, takoj po kopeli ali tušu, saj so takrat bolj sproščene.

3. Na sedečem delovnem mestu večkrat dnevno izvedimo raztezne vaje

Raztezanje naj bo preprosto in naj vključuje vaje za vratni in ledveni del hrbtenice ter predel kolka in ramen. Mišice raztezajte počasi, ne sunkovito in hitro. Izvedemo lahko tudi osnovne vaje za moč, ne da bi se prepotili. Če imamo možnost, med sestanki rajši stojmo ali se sprehodimo po službenem prostoru. Če nam narava dela dopušča, si predvsem v toplejših časih organizirajmo hodeče sestanke v naravi. Takšni sestanki so dokazano vsaj dvakrat krajši in bolj učinkoviti! Hkrati pa naredimo veliko dobrega tudi za naše telo. Ni zaman moderen rek: »Sedenje je novo kajenje«.

Če želite nasvet v zvezi z manualno fizoterapijo, lahko pošljete svoje vprašanje na info@zdravje-as.si.




Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

manualna fizioterapija , fizioterapija , manualna terapija

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.