Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Stranski učinki hormonskih obližev


Vprašanje:

Pozdravljeni! Pri starosti 52 let si že peto leto hormonske težave, po odstanitvi maternice in jajčnikov, lajšam z hormonskimi obliži. Želim si, da jih več ne bi uporabljala, zato poskušam biti brez njih že štirinajst dni. Od takrat imam večkrat na dan vročinske oblive, v trenutku sem vsa mokra za kratek čas. Sprašujem vas, kako dolgo lahko uporabljam hormonske obliže in kakšne stranske učinke imajo za moje telo? 

Odgovor:

Pozdravljeni,
vedno dajemo stvari na tehtnico in seštevamo pluse in minuse. Hormonska nadomestna terapija (HNT) je varna ob upoštevanju kontraindikacij. Potrebni so redni ginekološki pregledi in pregledi dojk. Če je to v redu, mirno nadaljujte z obliži. Nekatere žene zelo dolgo uporabljajo HNT, ker se brez terapije slabo počutijo. Če izpolnjujete vse pogoje za HNT, jo mirno nadaljujte. Tudi kvaliteta življenja je nekaj vredna.

Lep pozdrav!
 Zdravka Koman Mežek, dr. med.

Aktiven

Zdravka Koman Mežek, dr. med.

Ginekologija in porodništvo Rak Spolne bolezni

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal



Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.

Komentarji

25.7.2012 8:56:20
Dovolite mnenje bivše uporabnice hormonske terapije. Namesto trditev, da nekatere ženske zelo dolgo uporabljajo terapijo in se dobro počutijo, velja preveriti dejansko statistiko, pa še ta nam ne pove nič o tem, kakšne so posledice (ne zgolj trenutne, ampak tudi dolgoročne). Že v navodilih za uporabo pa so jasno navedeni stranski učinki in njihova pogostnost. Sprašujem se, kako so si ženske lajšale težave, še preden so s polno silo zavladali farmacevtski lobiji. Rešitev za lajšanje, tudi po veliko bolj naravni poti, je veliko, samo vztrajni moramo biti v iskanju. Predvsem pa si zastaviti vprašanje, ali nas zanima zgolj lajšanje simptomov ali tudi celostna ozdravitev. Po drugi strani pa je v današnji družbi pritisk na zdravnike neupravičen, ker se od njih pričakuje, da morajo pozdraviti vsakršno tegobo (govorim o splošni naravnanosti v naši družbi), in zato je med ljudmi zelo nizko zavedanje, da smo za svoje zdravje (ali bolezen) v prvi vrsti odgovorni sami. Ko se tega v popolnosti zavemo, namreč lahko marsikatero težavo obidemo že sami.
15.7.2017 23:07:53
14 dni uporabljam obliže Climara. Vročinski oblivi so izzveneli. Pred uporabo sem imela zelo, zelo močne napade vročine in nato sem postala mokra po čelu vratu, trebuhu....zelo mučno. Imam pa sedaj močne bolečine v hrbtnem delu, zadnjici in noge me zelo bolijo. Ali naj malo preneham z obliži?
Poskušam "odkriti" kdaj nastopijo vročinaki oblivi...ali je to v času, ko sem imela menstruacijo, ali ko je bila ovulacija. Avgusta imam ginekologa, upam da bo "izmeril" raveb mojih hormonov, ali kako naj se izrazim. Se to lahko ugotovi, kaj se dogaja v moji menopavzi. kaki 2 leti sem brez menstruacije. Stara sem 52 let. Hvala vam že vnaprej za odgovor. Nikoli si nisem nizi v sanjah mislila, da je menopavza tako naporna....utrujajoča in težka. Betka
24.7.2017 23:31:17
Zanima me kako ravnati ob okužbi bakterije Helicobacter Pylori. Ugotovljeno ob gastroskopiji želodca.
Prosim za pojasnilo, hvala!