Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

Hrana pri zaprtju in napihnjenosti


Vprašanje:

Pozdravljeni! Zelo lepo bi vas prosila, če mi lahko svetujete in priporočite prehrano (dieto) ter čemu se moram izogibati pri napihnjenosti in trdovratnem zaprtju? Hvala in lep pozdrav!

Odgovor:

Spoštovana,

najprej morate odkriti razlog za napihnjenost in zaprtje. Lotimo se najprej zaprtja. Glavni razlogi so: premalo vlaknin - polnozrnatih izdelkov, surovega sadja in zelenjave, preveč sladkarij, mesa in prigrizkov. Drugi možen vzrok je premalo vode, tretji pa premalo gibanja, sedenje upočasni gibanje črevesja. Teden dni pijte vsaj 3 litre vode na dan, izpustite vse izdelke iz bele moke in nezdrave prigrizke, sladke pijače. Za dopoldansko in popoldansko malico pojejte po 10 suhih sliv. Vsako jutro pa žlico lanenih semen, ki ste jih čez noč namočili v malo vode. V nekaj dneh bi morali opaziti spremembo.

Tudi pri napihnjenosti morate poiskati vzrok. Navadno so krivi enostavno sladkorji, mlečni izdelki (laktoza) in izdelki iz pšenice (gluten). Za teden dni postopoma izločite naštete izdelke in opazujte katera hrana najbolj vpliva na napihnjenost trebuha. Ko ugotovite kje so vzroki, se tej hrani izogibajte. Pri zaprtju je smiselno pomisliti tudi na potlačene čustvene vzorce.

Srečno!
 Mojca Cepuš, svetovanje o prehrani

Aktiven

Mojca Cepuš, svetovanje o prehrani

Rekreacija Diete in hujšanje

Viva strokovnjak trenutno ni na voljo za vprašanja. Lahko si izberete drugega, ali pa poskusite kasneje.