Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Konopljino olje ali prah?


Išči po ključnih besedah

konopljino olje , dodatki k prehrani

Vprašanje:

Pozdravljeni.

Zanima me, ali je bolje jesti konopljo v prahu ali konopljino olje? Ali je edina razlika v tem, da olje nima proteinov? Sem vegetarijanec, tudi rib in morskih sadežev ne jem. Zanima me, kaj mi priporočate in kolikšen vnos. Rekreativno se ukvarjam s športom (trx,tek,kolo), po poklicu sem vojak.

Lep pozdrav in hvala za odgovor!

Odgovor:

Pozdravljeni!

Hvala za zanimivo vprašanje! Moj odgovor je, da je dobro uživati oboje. Konopljino olje predstavlja predvsem dober vir omega-3 in omega-6 maščobnih kislin, v pravilnem razmerju za naše telo. Maščobne kisline so ugodne, ker pripomorejo pri hitrejši regeneraciji po športnih naporih, pomagajo zniževati nivo slabega holesterola (LDL) v telesu, ugodno delujejo na srce in ožilje, delujejo protivnetno in še in še bi lahko naštevali. Konopljino olje pa vsebuje tudi vitamin E, fitosterole ter minerale, kot so kalcij, magnezij, kalij, fosfor (zlasti pomembne za vegetarijance, saj je sicer iz rastlinske hrane težko izkoristljiv), železo in cink in tudi klorofil (ugodno deluje na ožilje). Vse te prehranske komponente imajo pomembno vlogo pri ohranjanju našega zdravja!

Konoplja v prahu pa poleg že omenjenih sestavin vsebuje tudi ogljikove hidrate, ki predstavljajo osnovni vir energije, prehranske vlaknine za dobro prebavo ter beljakovine (približno 37 g/100 g mletega zrnja). Beljakovine so vir, za življenje nujno potrebnih aminokislin, ki so pomembne za izgradnjo novih beljakovin v telesu, tvorbo novih celic in učinkovito imunsko odpornost organizma. Nekatere aminokisline so za telo esencialne, kar pomeni, da so za nas nujno potrebne, a jih naše telo ne zna samo tvoriti, zato jih moramo vanj nujno vnesti s prehrano. Priporočam vam, da v osnovi uživate 1 g beljakovin na kilogram vaše telesne teže. Če ne jeste rib, lahko kot vegetarijanec uživate ostala živila, ki predstavljajo dober vir beljakovin, kot so jajca, mečni izdelki, stročnice, ajda ... Priporočam vam, da te beljakovine uživate v pusti obliki (z manj maščobe), saj se tako poveča izkoristek beljakovin za telo, ki ga v nasprotnem primeru maščoba poslabša in ovira. V primeru težjih naporov pri športu in na delu, pa seveda lahko pojeste tudi nekoliko več beljakovin, kot tudi ostale hrane!

Srečno!
Dr. Lea Lukšič

Aktiven

Dr. Lea Lukšič

Prehranski dodatki in dopolnila Zdrava hrana

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal



Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.