Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Pomanjkanje hormona estrogena


Vprašanje:

Pozdravljeni!

Prosila bi vas za nasvet v zvezi s prehranskimi dodatki in hrani. Pri zdravniku so mi namreč ugotovili pomanjkanje hormona estrogena in tudi nekaj pregrosterona. Imam 38 let. Prosila bi vas, če bi mi lahko svetovali katere prehranske dodatke bi morala uživati in katero hrano jesti, da bi ta neravnovesja v telesu hitreje popravila?

Hvala lep pozdrav!

Odgovor:

Pozdravljena!

Ker ste o sebi, vašem splošnem zdravju in počutju navedla bolj malo podatkov, vam lahko navedem zgolj nekaj splošnih priporočil!

Pri vzdrževanju ustreznega hormonskega ravnovesja je pomembno, da imate primeren nivo maščobe v telesu. Maščoba je namreč nujno pomembna za nastanek spolnih hormonov. Ena izmed glavnih sestavin spolnih hormonov so namreč steroli, ki jih najdemo v maščobah. Predlagam vam uživanje živil bogatih z n3 in n6 maščobnimi kislinami. Za kuhanje in toplotno obdelavo živil kokosovo maščobo ali repično olje. Za pripravo in dodatek k hladnim jedem pa olivno olje, konopljino olje, bučno olje in laneno olje. Pomembno je tudi, da zaužijete dovolj živil bogatih z ogljikovimi hidrati, saj so ta ne obhodno potrebna za tvorbo maščobe v telesu. Vsekakor naj bo vaša prehrana pestra in uravnotežena. Pomembno je da pojeste zadosti hrane za vaše potrebe. Za pravilno in zadostno tvorbo spolnih hormonov je namreč zelo pomembno tudi vzdrževanje primerne telesne teže.

Svetujem vam, da se izogibate živilom, ki lahko še dodatno znižajo privzem lastnega estrogena. To so živila, ki vsebujejo fito-estrogene. Gre za snovi, ki so po svoji biokemijski strukturi podobne našim spolnim hormonom. Fito-estrogeni se tako vključujejo v hormonski cikel naših spolnih hormonov, na način, da zasedajo receptorje zanje in tako onemogočajo vključevanje našim spolnim hormonom. Med najbolj znanimi živili, ki vsebujejo fito-estrogene sta zagotovo soja in lan ter pripravki iz črne detelje. Tudi za živila,ki vsebujejo veliko vlaknin je bilo ugotovljeno, da znižujejo raven estrogena v telesu. Predlagam vam, da vsaj dokler ne ugotovite vzroka težav, polnozrnata živila raje zamenjate z izdelki iz bele moke. Tudi povečano uživanje beljakovinske hrane in intenzivna vadba, lahko pripomoreta k znižanju ravni ženskih spolnih hormonov.

Za zares kakovostne in trajne rezultate pa vam vsekakor svetujem posvet z zdravnikom specialistom, ki bo bolj natančno ocenil vaše zdravstveno stanje in ozadje pomanjkanja nastanka spolnih hormonov ter vam z ustreznim medikamentnim zdravljenjem omogočil povrnitev zdravja in dobrega počutja.

Srečno in lepo vas pozdravljam!
Mag. Lea Lukšič

Aktiven

Mag. Lea Lukšič

Prehranski dodatki in dopolnila Zdrava hrana

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal



Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.