Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Bolečine


Vprašanje:

Pozdravljeni.sem stara 42 let,težka 115 kg pri višini 165 cm. Pred 3 tedni sem se odločila, da se začnem rekrairati. Začela sem s hojo povprečno 6 km na dan, pazim pri hrani in v tem času sem izgubila že 4 kg. Zelo imam voljo. Zadnji teden so me pričele boleti noge, najprej leva, čez 3 dni pa še desna. Bolečina se pojavlja 10 cm nad gležnjem in to na zunanji strani noge. Najprej sem mislila, da boli kost, ko sem hodila pa je bilo kot da bi me zagrabil krč. Če se mišica segreje, potem ne boli? Če je to mišica, ne vem! Se dobi kakšna krema, ki bi mi pomagala? Resnično imam voljo do rekreacije in sem malo užaljena, ker mislim, da bi si morala vzeti odmor za nekaj dni. Ali sem pretiravala?

Hvala za odgovor!

Odgovor:

Pozdravljeni,

čezmerno telesno težo ocenjujemo glede na izmerjeno težo in višino z izračunavanjem indeksa telesne mase (ITM): masa v kilogramih deljeno s kvadratom višine, izražene v metrih. Vrednost ITM nad 25 pomeni čezmerno telesno težo, nad 30 pa debelost, ki jo je treba zdraviti. V vašem primeru je ITM 42,2.

Zmanjšanje telesne teže je učinkovito le s spremembo življenjskega sloga. Gre za holistični pristop, ki vključuje zdrav način prehranjevanja in redno telesno aktivnost.

Osnovni pogoj za zmanjševanje telesne teže je omejevanje dnevnega vnosa kalorij. Dnevni kalorični vnos naj bo od 500 do 700 kcal manjši, kot so dnevne potrebe. To izračunamo tako, da telesno težo izraženo v kilogramih množimo s 25 kcal. Zdravo prehranjevanje vključuje energijsko in hranilno uravnoteženo hrano. Dnevno naj bo vsaj 3-5 manjših obrokov in zajtrk naj bo najpomembnejši obrok v dnevu. V obrokih naj prevladujejo predvsem živila rastlinskega izvora (zelenjava, sadje, žitarice…). Pomembno je tudi, da dnevno zaužijete dovolj tekočine (vsaj 1,5 – 2 litra dnevno), priporočam predvsem vodo in nesladkane zeliščne čaje. Nadzorujte količino zaužite maščobe in nadomestite živalske maščobe z nenasičenimi rastlinskimi olji. Jejte manj slano hrano, mesne izdelke pa nadomestite s stročnicami, pustim mesom in ribami.

Pomembna pa je tudi trajna sprememba življenjskega sloga z večjim deležem gibanja. Priporočam redno zmerno aerobno telesno dejavnost, ki vključuje hojo (tudi nordijska oblika hoje, kjer aktivirate še zgornji del telesa), tek, plavanje (tu aktivirate celotno telo), kolesarjenje vsaj 2 do 3 krat na teden po 30 minut. Odsvetujem aktivnosti z dolgotrajnimi in nenadnimi napori oziroma obremenitvami. Ob postopnem uvajanju telesne dejavnosti v način življenja je končni cilj, da se telesna dejavnost izvaja vsak dan. Uporabljajte stopnice namesto dvigala, v trgovino pojdite peš, v službo s kolesom, ali se odpravite na krajši sprehod.

Prekomerna telesna vadba lahko pretirano obremeni mišice, vezi in sklepe, kar vodi do neželenih posledic, kot so preobremenitve in obrabe sklepnega hrustanca. Med dejavniki tveganja za pojav bolečine so lahko slabša telesna pripravljenost, prekomerna ali ponavljajoča se preobremenitev, nepravilna tehnika in nenadno povečanje stopnje telesne aktivnosti. Hkrati pa so pri povečani telesni teži vaši sklepi (koleno in gleženj) še dodatno obremenjeni.

Najpomembnejši pristop k telesni aktivnosti so ogrevalne vaje na začetku vadbe in raztezne vaje po končani aktivnosti. Če se pojavijo močnejše bolečine, je pomemben počitek in zmanjšanje intenzivnosti telesne aktivnosti. Nastale bolečine lahko lajšate z masažami (masaža poveča prekrvavitev in tako pospeši regeneracijo). Učinkovitost masaže pa povečate z masažnimi geli ali olji.

Svetujem vam, da se s svojim zdravnikom posvetujete o varnih, postopnih spremembah vaših prehranjevalnih navad in o spremembi življenjskega sloga, saj je v vašem primeru potreben zdravniški nadzor (govorimo o zelo visokem ITM), predvsem če še jemljete zdravila za zdravljenje kroničnih bolezni. S prekomerno težo obremenjene notranje organe z intenzivno dieto še dodatno obremenite, zato je potreben zdravniški nadzor.

Pri izgubi telesne teže je potrebna predvsem motivacija in spodbuda vaše okolice. Naj poudarim, kako pomembno je, da spremenite svoj življenjski slog. Shujšali ne boste z danes na jutri, saj je to dolgotrajni proces in ne iščite bližnjic, s katerimi lahko svojemu telesu le škodujete. Bodite vztrajni, upoštevajte zdrav način življenja in zaupajte v pozitiven rezultat.

Vabim vas, da se po zdravniškem pregledu oglasite v Lekarni Nove Poljane, kjer vam bom strokovno svetovala po natančnejšem pogovoru.

Lep pozdrav!

 Lara Pezdir Podbregar, mag.farm.

Aktiven

Lara Pezdir Podbregar, mag.farm.

Zelišča in zdravilne rastline Zdrava hrana

Če želite zastaviti vprašanje stokovnjaku, se morate najprej prijaviti v sistem.

Prijava na portal



Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.