Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kdo so metroseksualci

Nove oblike seksualnosti za tretje tisočletje

Delitev spolnosti na hetero- in homoseksualnost dobiva v tem tisočletju novo razsežnost, in sicer metroseksualnost. Odkrijte, kdo so metroseksualci - in kako jih spoznati še pred odhodom na dopust, tako da boste znanje preverjali in utrjevali na počitnicah.

Ameriški seksologi napovedujejo tretjo seksualno revolucijo, ki jo zaznamuje prostovoljna vzdržnost. Izraz metroseksualec je prvič pred desetimi leti uporabil Mark Simpson v britanskem Independentu, ko je opisoval novo, narcistično, medijsko prenasičeno samozavestno vrsto moškega za tretje tisočletje. To je bil moški, ki so ga ustvarili Hollywood, oglasi in revije za življenjski slog, da bi izrinili tradicionalno nerefleksivnega in "nekozmetičnega" moškega, ki ni dovolj nakupoval in je bil prepričan, da je dovolj služiti denar, ki ga bo porabljalo njegovo dekle/žena.
Koncept metroseksualnosti je Simpson razvil v knjigi Posnemovalec moškega, v kateri je analiziral delovanje vse bolj estetiziranega in neizvirnega sveta na moškega. Sprva je imela metroseksualnost, sicer družbena opazka, satiričen pridih, nato pa se je v desetih letih razvila v - tudi našo - stvarnost.


Metroseksualnost zlahka prepoznate


Metroseksualnost je po mnenju njenega očeta dokaj absurdna kategorija, vendar nič bolj od heteroseksualnosti in homoseksualnosti. Nemara je celo bolj stvarna, saj lahko na metroseksualca zlahka prepoznate in nanj pokažete s prstom. Prepoznati na daleč hetero- ali homoseksualca navadno ni tako lahko, dokler ne izvemo, s kom se daje dol. Absurdnost metroseksualizma je napovedal že njegov prvi sodobni protagonist, literarni junak Elisovega Ameriškega psiha, ki je bil kljub brezhibnemu videzu, s katerim je bil obseden, pravzaprav množični morilec. Toda stvari so se razvile drugače, ko so stvar zavohali oglaševalci, ki nam v zadnjih letih krojijo življenje, sanje in tudi seksualnost.

 
Skrito
ali javno ?


Ko je sredi devetdesetih Simpson pisal o metroseksualnosti, je večina napovedovala nov družbeni problem in tudi metroseksualci se niso hoteli sprijazniti s tem, kar so. Bilo jih je sram, ne le svoje ljubezni do sebe, temveč tudi tistega, kar bodo o njih mislili drugi. Bali so, najbrž upravičeno, da jih njihove partnerke/partnerji ne bodo razumeli. Čeprav so bili mediji polni metroseksualnih moških, so ti skrivali svoja nagnjenja. Ni bilo javno izpostavljenih, dobro prilagojenih metroseksualcev, ki bi lahko postali idoli mladih, osamljenih metrosov, ki globoko hrepenijo po čistilnem losjonu in spodnjem perilu iz lajkre.

Zdaj je drugače. Prvotnim šokom in protestom so sledili burni premiki v družbenem razumevanju. Ljudje so bili nenadoma pripravljeni brez konca in kraja govoriti o stvareh, o katerih si prej niso upali. Namesto rahlo perverznega izraza "narcisoiden" moški iz zavrtega 20. stoletja je na prizorišče stopil veliko ponosnejši metroseksualec - urban, erotičen, pravi tipček za 21. stoletje.

Spolna usmerjenost?

Del odgovornosti za epidemijo metroseks manije gre pripisati pronicljivemu trend-spotterju neke oglasne agencije, ki je zavohal in zgrabil Simpsonov koncept ter ga spremenil v oglaševalsko orodje pri snubljenju svetovnih medijev. Ti so dvoumno seksualnost polikali in satiro je zamenjala besna prodaja.

V izvirniku je seksualna usmerjenost metroseksualca nepomembna, toda večina medijev in oglaševalske literature jih opisuje kot straight. Deloma zato, ker velja, da so vsi geji urejeni in negovani, deloma zato, ker bi bilo opredeliti metroseksualca kot straight tipa preveč ozko. Večina metroseksualcev ima spolne odnose izključno z ženskami, toda metroseksualnost ni prav v ničemer straight. Nasprotno - buzerira vse kodekse uradne moškosti iz zadnjih stotih let - pasivna je, ko bi morala biti aktivna, zaželena, ko bi morala biti ta, ki želi, opazovana, ko bi morala opazovati. Ker večina metroseksualcev ni gejev, je stvar še bolj pederska.Vam prhljaj dela sive lase?
Članek se nadaljuje »


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

seks , spolnost , metroseksualec , metroseksualnost , seksualnost , moški , mediji , seksualna usmerjenost , narcisoidnost , oglaševanje

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.