Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Hvaležnost je najboljše zdravilo

Hvaležnost, na katero smo zavestno pozorni in ki jo pogosto tudi izražamo, je pot do tega, da se počutimo bolj prijetno.
Hvaležnost, na katero smo zavestno pozorni in ki jo pogosto tudi izražamo, je pot do tega, da se počutimo bolj prijetno. (Foto: Shutterstock)

Skrivni ključ do večjega zadovoljstva v življenju je hvaležnost. Hvaležnost, na katero smo zavestno pozorni in ki jo pogosto tudi izražamo, je pot do tega, da se počutimo bolj prijetno, izpolnjeno. Ima silno moč, ki nam pomaga, da dosežemo tisto, kar si želimo.
Če potrebujete še kakšen razlog, zakaj je koristno prakticirati hvaležnost vsakodnevno, je ameriški profesor psihologije Giacomo Bono v knjigi Vzgojite hvaležne otroke: Umetnost vzgoje značaja zbral znanstvene dokaze, kako hvaležnost blagodejno vpliva na zdravje. Hvaležnost »znanstveno« opredeljuje kot sposobnost prepoznati in priznati pozitivne dogodke in izkušnje v našem življenju ter ljudi in mesta, ki so pri tem vključena.

Tisto, kar že vemo in občutimo, so tako potrdile tudi resne raziskave. Hvaležni ljudje so boljšega fizičnega zdravja, pa tudi duševnega, saj gre za pomemben gradnik odpornosti in trdoživosti, dragocene lastnosti, ki nam pomaga, da četudi se nam kaj slabega zgodi, se hitro spet postavimo na noge. Zakaj in na kakšne načine nam hvaležnost izboljšuje zdravje in podaljšuje življenje?

1. Hvaležnost pospeši okrevanje po bolezni

V študiji, ki jo je izvedel Jeff Huffman iz bolnišnice v Massachusettsu, so pacienti, ki so izkazovali višjo stopnjo hvaležnosti, hitreje okrevali od posledic srčne kapi, imeli so boljšo kakovost življenja ter se pogosteje držali predpisanih režimov prehrane, telovadbe in zdravljenja kot tisti, ki so bili manj hvaležni oziroma so hvaležnost redkeje izražali. To pomeni, da hvaležni ljudje ne le hitreje okrevajo, temveč so tudi bolj voljni sodelovati v aktivnostih, ki spodbujajo kakovost življenja.

2. Znižuje krvni pritisk

Dr. Randolph Shipon z univerze Temple je izvedel raziskavo, v kateri je paciente s povišanim krvnim tlakom razdelil v dve skupini: ljudje v prvi skupini so morali za nalogo najprej našteti vse stvari, za katere so hvaležni, šele nato so jim dali redno terapijo, ljudem v drugi skupini pa so dali zgolj terapijo. Ljudem v »hvaležni« skupini se je občutno bolj znižal krvni tlak v primerjavi s kontrolo skupino, kjer je ostal na enaki ravni. Iz poskusa je mogoče sklepati, da je hvaležnost pozitivna psihološka praksa, s katero preženemo negativne misli, ki so pogosto krive za višanje krvnega tlaka. Nemogoče je, da bi ljudje, ki izražajo hvaležnost, hkrati občutili tudi kaj negativnega.


3. Zaziba hitreje v boljši spanec

Vsi vemo, da je dober spanec ključ za splošno dobro zdravje: za sposobnost pomnjenja in mišljenja, ohranjanje telesne teže, dobro razpoloženje, dobro presojo, dobro stanje imunskega sistema, zdravje srca … Raziskava, ki jo je izvedel dr. Robert A. Emmons z univerze v Kaliforniji, je potrdila tesno povezanost med hvaležnostjo in dobrim spanjem. Prav tako so hvaležni ljudje hitreje zaspali in manj časa preživeli budni v postelji, preden jim je uspelo zaspati.


4. Pomaga pri kosanju s stresom

Kroničen stres vodi v tesnobnost, črnogledost, nespečnost, povzroča celo bolečine v mišicah, visok krvni tlak in slabi imunski sistem, piše revija American Psychological Association. Hvaležnost, ki jo prakticirate v vsakdanjem življenju, vam bo zagotovo pomagala, da se boste bolje spopadali s stresom. V neki raziskavi so sodelujoče prosili, naj vsak dan 15 minut meditirajo na temo upoštevanja in hvaležnosti do nekoga ali nečesa v svojem življenju.

Po 30 dneh so imeli »hvaležni« ljudje v primerjavi s kontrolno skupino za kar 23 odstotkov nižjo raven hormona stresa kortizola ter za 100 odstotkov povišano raven DHEA, hormona, ki spodbuja sprostitev. Hvaležnost nas povezuje z drugimi, vliva nam upanje in nas navdaja z optimizmom. Prav tako je povezana z občutkom, da ste del nečesa večjega od vas, pravi profesor Bono. Upanje, optimizem, povezanost in občutek smisla nam pomaga zmanjšati stres in ublažiti posledice stresnih dogodkov.


5. Več hvaležnosti – manj depresije

V raziskavi, ki je primerjala uspešnost zdravljenja depresije s kognitivno behavioristično terapijo (KBT) in hvaležnostjo, so znanstveniki ugotovili, da je hvaležnost skoraj enako učinkovita kot KBT. Prav tako se je izkazalo, da bodo ljudje lažje in prej vztrajali pri »terapiji« hvaležnosti kot KBT, saj je veliko bolj zabavna. Razlog je ta, ker prakticiranje hvaležnosti odvrača pozornost od slabih stvari, ki se vsem dogajajo, zaradi česar so ljudje manj osredotočeni na probleme. Prav tako so bolj motivirani, da delajo dobro, zaradi česar se počutijo koristne, pravi prof. Bono. Hvaležnost in velikodušnost hodita z roko v roki. Ko se odprete drugim, občutite tudi njihovo hvaležnost, ki se z vašo samo oplaja. Tako kot je sreče več, če jo delimo z drugimi.


6. Odpira vrata pomoči drugemu in empatiji

Študija, objavljena v Psychological Science, je ugotovila, da hvaležni ljudje raje pomagajo drugim, kar jih posledično tudi osrečuje in povečuje empatijo do ljudi. Ne le da zahvala predstavlja oliko, s hvaležnostjo pokažemo tudi, da nam je mar za drugega, s čimer bomo tudi lažje pridobili nove prijatelje, je ugotovila študija, objavljena v reviji Emotion. Znanstveniki so namreč ugotovili, da bodo tisti ljudje, ki se jim zahvalimo, v večji meri želeli nadaljevati poznanstvo. Naj gre za to, da nekomu pridržite vrata ali se zahvalite sodelavcu, ki vam je pomagal pri projektu, vas lahko to, da vam je mar za nekoga drugega, vodi tudi do novih priložnosti.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

hvaležnost , pozitivna psihologija

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.